Овогодинешните Златни глобуси беа обележани со примери како Зендаја во шафран жолт фустан на Луј Витон, Анџелина Џоли во блескава тоалета на Александар Меквин украсена со кристали и Тилда Свинтон во извезена Шанел јакна.
На интернет, ваквите облеки често имаат долг живот, се шират на социјалните мрежи и стануваат предмет на анализа на новинари и инфлуенсери. Сепак, судбината на самите облеки во реалниот живот не е толку добро позната. Што се случува со нив по нивниот момент на слава – каде одат и дали ги гледаме повторно?
Животот после црвениот тепих
Облеките на црвениот тепих завршуваат на различни места: некои се чуваат во архиви, други се изложени во музеи, некои се продаваат на аукции, додека некои се купени од самите познати личности. Повремено, некои парчиња не преживуваат ни таа ноќ.
Во текот на изминатите две децении, вниманието посветено на гардеробите на црвениот тепих на познатите личности значително порасна, изјави Луси Бишоп, експерт за чанти и мода во аукциската куќа Sotheby’s, пренесува CNN.
Бишоп посочува на извезената жолта сатенска тоалета на Диор дизајнирана од Џон Галијано, која ја носеше Никол Кидман на доделувањето на Оскарите во 1997 година, како пресвртница што го промени значењето на облекувањето на црвениот тепих. Овој настан го означи почетокот на официјалните соработки меѓу модните куќи и познатите личности.
„Пред тоа, тоа не беше толку формална соработка“, изјави Бишоп за Си-Ен-Ен.
Првиот чекор по црвениот тепих е да ја исчистите вашата гардероба, објаснува Сара Скатур, главен конзерватор во Музејот на уметност во Кливленд. Дури и ако дамките не се веднаш видливи, парфемите, маслата и шминката може да оксидираат со текот на времето, менувајќи ја бојата и текстурата на ткаенината. Процесот на чистење може да вклучува хемиско чистење, влажно чистење или дури и внимателно чистење со правосмукалка и четкање, доколку другите методи се несоодветни.
По чистењето, гардеробата најчесто завршува во специјализирани магацини на модни куќи или приватни архиви. На пример, Џули Ен Клаус, основач на The Wardrobe, се грижи за околу 100.000 парчиња облека, обезбедувајќи контрола на светлината, температурата и влажноста.
Неочекувани судбини
Пред 1990-тите, гардеробите на славните често завршуваа во приватни колекции, подарени на пријатели или дури и изгубени. На пример, фустанот Диор на Елизабет Тејлор, носен на Оскарите, беше пронајден во куферот на нејзината пријателка, а подоцна беше продаден за 200.000 долари на аукција.
Денес, фустаните повремено наоѓаат необични патеки. По Златните глобуси во 2019 година, Лејди Гага наводно го оставила фустанот Валентино во својата хотелска соба. Фустанот беше пронајден во одделот за изгубени работи и подоцна понуден на аукција, иако не е јасно дали продажбата поминала.
На овој начин, гардеробата на црвениот тепих преминува од мода во уметност, станувајќи дел од колективното културно наследство и предмет на идни истражувања.