Според податоците од Eurostat, во 2023. година 58% од луѓето на возраст од 16 до 74 години во Европската Унија (ЕУ) се пријавиле дека купувале или нарачувале роба преку интернет. Овој тренд продолжува да расте и во земјите во регионот, а во Србија се бележат различни нивоа на користење на е-трговија во зависност од регионот.
Во Србија, највисокиот процент онлајн купувачи се наоѓа во Белград (56,4%), додека најнискиот процент е во регионот на Јужна и Источна Србија (37,3%). Овој процент е нешто понизок и во Вojводина (46,7%) и Шумадија и Западна Србија (44,2%). Во соседните земји, на пример, Хрватска има 49,9% онлајн купувачки, но земји како Црна Гора и Албанија имаат значително понизок процент (18,6% и 13,6%).
Во Европа, највисоки проценти на користење на е-трговија имаат земјите како Холандија, каде над 85% од населението користи онлајн купување, а и скандинавските земји како Шведска и Данска бележат високи резултати. Во Западна Европа, земји како Франција, Германија, Чешка, Австрија и Шпанија, исто така, ја надминуваат просечната употреба на е-трговија во ЕУ. Во спротивност, најниски проценти се бележат во Бугарија, каде помалку од еден од пет луѓе користи онлајн купување.
Во Србија и регионот, особено забележан раст на онлајн купувањето е поврзан со новата платформата за онлајн купување, Тему. Оваа кинеска платформа доби голема популарност, благодарение на агресивната маркетиншка кампања и атрактивните понуди, како што се многу пониски цени, бесплатна достава и значителни попусти. Платформата Тему брзо стана конкурентна и се наметна како нов фаворит меѓу потрошувачите, особено кога се споредува со традиционалните платформи како Алиекспрес.
Иако Тему нуди привилегии како поволни цени и политики за враќање на стока, што не се нудат од страна на законите во Србија или ЕУ, потрошувачите остануваат скептични. Постојат прашања околу безбедноста на производите и можноста за злоупотреба на лични податоци. Дополнително, Европската Комисија започна истрага во врска со прекршувањата на правилата за заштита на потрошувачите и продажбата на небезбедни производи од страна на Тему.
Во Македонија, иако онлајн купувањето се зголемува, граѓаните се сè уште внимателни. Причината за оваа недоверба лежи во нејасноста околу ниските цени што ги нуди Тему. Многу потрошувачи се загрижени дали постои некоја скриена опасност или проблеми кои можеби не се видливи на прв поглед. Тие се прашуваат дали ниските цени се резултат на евтина производствена цена или, пак, се поврзани со ризици во квалитетот или безбедноста на производите.
И покрај овие прашања, се чини дека трендот на растечка популарност на Тему и слични платформи продолжува. Платформите за онлајн купување стануваат дел од секојдневниот живот на потрошувачите, но граѓаните остануваат внимателни и бараат повеќе информации и гаранции во врска со безбедноста на своите купувања.