Работите на проширувањето на Славонската авенија кај уништениот небодер „Вјесник“ продолжија и денес. Очекувањата се дека ќе траат 7 до 10 дена, по што треба да се овозможи побрз сообраќај и помали застои. Дронови и денеска го снимаа состојбата и ги следеа пукнатините настанати по пожарот. Се чека конечната одлука од статичарите, која ќе одреди дали зградата ќе се руши или ќе се обновува, пренесува HRT.
Славонската авенија, една од главните сообраќајни артерии на Загреб, низ која во нормални услови минуваат и до 100.000 возила дневно, и утре ќе биде место на големи застои поради последиците од пожарот и безбедносните мерки.
Привремена сообраќајна регулација
За олеснување на сообраќајниот колапс е предвидено привремено решение – изградба на премостница која ќе овозможи два трака во континуитет кон исток и запад. Денес се прошируваше и пешачкиот остров на самото крстосување.
„Автобус 107 од понеделник ќе има приоритетен премин. Полицијата ќе го пропушта, што значи дека ќе вози 10 до 15 минути побрзо од сега. Најавено е и зголемување на бројот на линии, што наскоро ќе го прецизираме“, изјави Андро Павуна, началник на Градскиот биро за локална самоуправа, сообраќај, цивилна заштита и безбедност.
Градските служби и полицијата ги повикуваат возачите на трпение и почитување на привремената регулација, а граѓаните, каде што е можно, да користат јавен превоз. На крстосувањето на Савска и Славонска ќе се укинат свиоци налево, а се менуваат и семафорските циклуси за подобрување на протокот на сообраќајот.
Две опции за рушење
„Ги повикувам надлежните служби да го земат предвид огромниот економски ефект за Загреб и Хрватска доколку се затвори овој сообраќај. Ако нема голема шанса зградата да се урне сама, треба да се пушти сообраќајот низ подвозникот“, изјави Марко Шевровиќ од Факултетот за сообраќајни науки во Загреб.
Статичарите се секојдневно на терен, а дроновите и денес го снимаа облакодерот. Од нивното мислење зависи понатамошниот проток на сообраќај и судбината на зградата.
Доколку „Вјесник“ мора да се руши, постојат две можни методи: експлозив (помалку веројатна) или со градежна механизација.
„Методот од земја, каде конструкцијата би се разградивала со багери со долги раце, е многу долг и скап, но попопуларен бидејќи не сме рушеле многу високи згради“, изјави Саша Перко, инженер за градежништво.
Полицијата ќе започне увид во целосно уништениот небодер веднаш штом статичарите дадат зелено светло.
