Што е рециклирање на асфалт на лице место?

Денес насекаде низ светот се градат патишта, а рециклирањето на асфалтот се појавува како неверојатно решение – економски и еколошки потег кој иако не е едноставен, носи бројни предности. Технологијата за рециклирање на ладно место (CIR) веќе се применува во некои делови од светот. На пример, CIR е широко прифатен во Канада, особено во провинции како Алберта каде ниските температури ги предизвикуваат традиционалните методи на изградба на патишта. Во Европа, во земји како Германија, Шведска и Франција, CIR се користи за одржување и обновување на патната инфраструктура. Во Австралија, CIR се користи за рехабилитација на рурални и урбани патишта, додека во Јапонија и Кина се користи за одржување на патната инфраструктура, а покрај нив и САД.

Во суштина, рециклирањето на асфалтот е процес на рециклирање на патишта кој не само што заштедува ресурси, туку и го намалува отпадот. Меѓу најиновативните и најефикасните техники е ладно рециклирање на лице место (CIR), метод кој овозможува обновување на постоечките материјали директно на лице место, без потреба да се отстрани стариот асфалт и да се замени со нов.

Една американска компанија неодамна ја започна првата кредитна иницијатива за рециклирање на асфалт во САД. Тие се првата компанија која нуди ваков тип на заеми на индустријата за изградба на патишта. Кредитите сега се достапни и им овозможуваат на организациите начин да ги надоместат емисиите на јаглерод и истовремено поддржувајќи еколошки здрави практики за изградба на патишта.

Оваа техника за рехабилитација на патот овозможува повторна употреба на постоечкиот асфалтен материјал на локацијата, создавајќи нова коловозна површина. CIR овозможува повторна употреба на 100 проценти од асфалтот, значително намалувајќи ја потребата од нови ресурси со интензивна потрошувачка на јаглерод.

Главната цел на проектот на компанијата е примена на CIR технологијата за рециклирање. Подготовката на локацијата е еден од клучните чекори, кој вклучува расчистување на патот од остатоци. Специјализираните машини потоа го отстрануваат горниот слој на асфалтот, кој потоа се собира и подготвува за рециклирање. Овој мелен асфалт се транспортира до единица за мешање, каде што се меша со средство за рециклирање, обично емулзиран асфалт, за да се подмлади. Кога рециклираниот асфалт е готов, тој повторно се поставува на површината на патот со помош на павер и се набива за да се обезбеди мазна и издржлива завршница.

Трошоците за изградба може да се намалат за дури 40 проценти, што го прави атрактивна опција за помалите општини. Во неодамнешната градежна сезона, компанијата наречена SurfaceCycle спречи ослободување на речиси 29.000 тони емисии на јаглерод диоксид, достигнување еквивалентно на засадување речиси еден и пол милион дрвја, објавија тие. Организациите кои сакаат да ги исполнат целите за одржливост или да покажат корпоративна одговорност сега можат да инвестираат во заеми кои директно го поддржуваат одржливиот развој на инфраструктурата.

Фото: pexels
Извор: Energetski portal

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни