Шпанските власти покренаа истрага против данската фармацевтска компанија Novo Nordisk, поради сомнежи дека нелегално ги рекламира своите лекови за слабеење – Ozempic и Wegovy – на начин што може да ги прекрши правилата на Европската унија.
Станува збор за најнов случај во низата истраги против Novo Nordisk во Европа, откако и други земји, вклучувајќи Ирска и Велика Британија, ја обвинија компанијата за неправилности во маркетингот.
Кампања за „подигнување свест“ или прикриена реклама?
Истрагата се однесува на кампањата „Obesidad Sin Filtros“ (Дебелината без филтри), која Novo Nordisk ја започна во Шпанија претходно овој месец. Во неа се потенцираат здравствените ризици од дебелината, а беше придружена со веб-страница што нудеше совети за слабеење и предлози за прашања кои пациентите треба да му ги постават на својот лекар.
Иако не беа директно споменати лековите, шпанското Министерство за здравство предупреди дека таквиот пристап може да претставува прикриено рекламирање, што е забрането според правилата на ЕУ за лекови кои се достапни само со рецепт.
„Широко е познато дека кога Novo Nordisk зборува за дебелина, всушност зборува за Ozempic“, изјави државниот секретар за здравство, Хавиер Падиља, за Euronews Health. „Кампањата беше многу очигледна.“
Одговорот на компанијата и можно казнување
Од Novo Nordisk велат дека кампањата е развиена во соработка со медицински здруженија и дека имаат „активен и конструктивен дијалог со шпанските власти“.
„Дебелината не е карактерен недостаток, туку хронична болест. Продолжуваме да се бориме против стигмата и да се залагаме за поддршка и грижа,“ соопшти портпаролот на компанијата.
Шпанското министерство побарало повеќе детали за тоа кои научни здруженија биле вклучени и дали биле информирани однапред за содржината. Ако се утврди дека се прекршени правилата, компанијата може да се соочи со казна за незаконито рекламирање.
Слични случаи и во други земји
Минатиот месец Irish Times објави дека ирскиот регулатор открил кршење на правилата при промоција на лекови меѓу здравствени работници од страна на Novo Nordisk во период од три години.
Во Велика Британија, компанијата дури беше суспендирана од фармацевтската асоцијација, поради манипулативни маркетинг практики, но беше повторно примена оваа година.
Во фокус и Eli Lilly
Шпанија не ја истражува само Novo Nordisk. Секретарот Падиља откри дека е отворена и истрага против компанијата Eli Lilly, производител на конкурентскиот лек Mounjaro.
„Ако повеќе влади беа проактивни во вакви ситуации, компаниите ќе беа помалку храбри во пробивање на границите на дозволеното,“ изјави Падиља.
Лековите за слабеење, иако ефикасни, можат сериозно да го оптоварат јавниот здравствен систем, предупредуваат експертите, особено ако се злоупотребуваат преку прикриен маркетинг или нерегулирана онлајн продажба.