Потегот предизвика политичка и јавна осуда, штрајкови на работници и предупредувања дека ќе се наруши „прогресивниот имиџ“ на градот.
Продавницата ќе биде сместена на шестиот кат од историската зграда BHV, која се наоѓа спроти градското собрание на Париз и е симбол на француската трговска традиција уште од 1856 година.
Но наместо свечено отворање, градот ја доби својата најголема модна полемика во последната деценија. Големи банери со логото на Shein се веќе поставени на фасадата, а повеќе француски модни брендови – меѓу кои и етичкиот бренд за обувки Odaje – ги повлекоа своите производи од продавницата во знак на протест.
„Нема никаква логика нашите производи да стојат до оние на Shein,“ изјави коосновачот на брендот Гијом Алкан за Le Monde.
И Disneyland Paris се дистанцираше – ги откажа своите божиќни активности во BHV и го повлече планираниот празничен излог, наведувајќи дека „условите за спокојна соработка повеќе не постојат“.
Политички отпор и јавно незадоволство
Францускиот министер за мали бизниси предупреди дека присуството на Shein „испраќа лош сигнал што треба да се избегне“, а градските власти на Париз оценија дека тоа „целосно се коси со политиката на градот за поддршка на локалното производство и независните продавници“.
Парискиот заменик-градоначалник од Комунистичката партија, Никола Боне-Олалџ, изјави:
„Ние сме апсолутно против ова. Shein е спротивност на вредностите што ги промовираме.“
И неговиот партиски колега, сенаторот Ијан Броса, додаде дека отворањето е „провокација“, особено затоа што Франција неодамна усвои закон за ограничување на ултрабрзата мода.
Во знак на протест, работниците на BHV штрајкуваа и протестираа пред зградата, додека државна банка се повлече од плановите да го купи објектот поради контроверзата.
Скандали и закани за забрана
Ситуацијата дополнително се вжешти кога министерот за финансии Ролан Лескјур се закани дека ќе ја забрани Shein во Франција поради продажба на нелегални „детски секс-кукли“. Компанијата тврди дека „ги отстранила производите веднаш штом дознала за пропустот“.
Француските власти досега ја казниле Shein три пати во 2025 година, со вкупна сума од 191 милион евра, за лажно рекламирање, кршење на онлајн регулативите за колачиња и непријавување на микропластика во своите производи.
Во меѓувреме, Европската комисија спроведува истрага за незаконски и небезбедни производи поврзани со брендот.
И покрај контроверзиите, Shein најави дека ќе отвори уште пет постојани продавници во Франција – во Дижон, Ремс, Гренобл, Анже и Лимож, сите во рамки на синџирот Galeries Lafayette.
Додека модниот гигант го слави својот продор во срцето на Европа, Париз се соочува со дилемата: дали да го прифати духот на глобалната потрошувачка – или да го одбрани својот идентитет на град на култура, занаетчиство и стил со душа.
Извор: The Guardian