Се гради подводен мегатунел што ќе ги поврзе двата дела на Европа

На југот на Данска, на бреговите на Балтичкото Море, се одвива изградбата на еден од најамбициозните инфраструктурни проекти во Европа. Подводниот мегатунел Fehmarnbelt ќе ја промени патната и железничката мапа на континентот, поврзувајќи ја Данска со Германија под морето.

Овој инженерски подвиг ќе стане еден од најважните сообраќајни коридори во Европа кога ќе биде завршен во 2029 година. Со должина од 18 километри, Fehmarnbelt ќе биде најдолгиот комбиниран патно-железнички подводен тунел во светот, изграден со уникатна техника – наместо класично дупчење, тунелот ќе се составува од 79 масивни бетонски сегменти кои ќе бидат поставени во ископан ров на морското дно.

Проектот е вреден 7,4 милијарди евра и вклучува две коловозни ленти во двата правци, како и две железнички пруги. Ќе биде поставен на длабочина до 40 метри, поврзувајќи ги данскиот град Редби и германскиот Путгарден.


Во февруари 2025 година, првите претходно изградени бетонски сегменти ја напуштија фабриката во Редбихавн, означувајќи клучна фаза во изградбата. Поставувањето на сегментите е исклучително прецизен процес, кој ќе се изведува со специјални бродови и подводни камери за совршено позиционирање. Тунелот ќе има гумени заптивки и секундарни заштитни слоеви што ќе гарантираат негова водоотпорност и трајност од 120 години.

Патувањето ќе биде значително побрзо
Во моментов, патувањето со траект помеѓу Редбихавн и Путгарден трае 45 минути, додека низ тунелот ќе трае само 10 минути со автомобил и 7 минути со воз. Исто така, железничката релација Хамбург–Копенхаген ќе биде намалена од речиси 5 часа на помалку од 2,5 часа.

Тунелот ќе има огромно значење и за товарниот транспорт, бидејќи ќе го скрати копнениот пат меѓу Шведска и Централна Европа за 160 километри.

Според Мадс Шрајнер од VisitDenmark, новиот тунел ќе има и силно влијание врз туризмот, зголемувајќи ја достапноста на Данска за посетители од Централна Европа и поттикнувајќи еко-пријателски начини на патување, како што се железничките и велосипедските патувања.

Fehmarnbelt – новиот стратешки коридор што ќе ја зближи Скандинавија со остатокот од Европа!

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни