Овој инженерски подвиг ќе стане еден од најважните сообраќајни коридори во Европа кога ќе биде завршен во 2029 година. Со должина од 18 километри, Fehmarnbelt ќе биде најдолгиот комбиниран патно-железнички подводен тунел во светот, изграден со уникатна техника – наместо класично дупчење, тунелот ќе се составува од 79 масивни бетонски сегменти кои ќе бидат поставени во ископан ров на морското дно.
Проектот е вреден 7,4 милијарди евра и вклучува две коловозни ленти во двата правци, како и две железнички пруги. Ќе биде поставен на длабочина до 40 метри, поврзувајќи ги данскиот град Редби и германскиот Путгарден.
Во февруари 2025 година, првите претходно изградени бетонски сегменти ја напуштија фабриката во Редбихавн, означувајќи клучна фаза во изградбата. Поставувањето на сегментите е исклучително прецизен процес, кој ќе се изведува со специјални бродови и подводни камери за совршено позиционирање. Тунелот ќе има гумени заптивки и секундарни заштитни слоеви што ќе гарантираат негова водоотпорност и трајност од 120 години.
Патувањето ќе биде значително побрзо
Во моментов, патувањето со траект помеѓу Редбихавн и Путгарден трае 45 минути, додека низ тунелот ќе трае само 10 минути со автомобил и 7 минути со воз. Исто така, железничката релација Хамбург–Копенхаген ќе биде намалена од речиси 5 часа на помалку од 2,5 часа.
Тунелот ќе има огромно значење и за товарниот транспорт, бидејќи ќе го скрати копнениот пат меѓу Шведска и Централна Европа за 160 километри.

Според Мадс Шрајнер од VisitDenmark, новиот тунел ќе има и силно влијание врз туризмот, зголемувајќи ја достапноста на Данска за посетители од Централна Европа и поттикнувајќи еко-пријателски начини на патување, како што се железничките и велосипедските патувања.
Fehmarnbelt – новиот стратешки коридор што ќе ја зближи Скандинавија со остатокот од Европа!