Расте популарноста на електричните автобуси во Европа: Еве ги земјите што го водат патот, а една е во нашето соседство

Расте популарноста на електричните автобуси во Европа. Од сите градски автобуси продадени минатата година во Европа, дури 36 проценти користеле електрична енергија како гориво, и за прв пат, ова е поголем удел во споредба со оние што користат дизел гориво. Некои од земјите на ЕУ имаат многу амбициозни планови. Еве ги улиците и патиштата во кои земји можете да видите најмногу електрични автобуси

Според податоците достапни за Транспорт и животна средина, Словенија, Данска, Холандија, Ирска и Финска го водат патот во употребата и набавката на електрични автобуси.

Доколку продолжи оваа стапка на раст, смета оваа организација, уделот од 100 проценти нови градски автобуси со нулта емисија би можел да се достигне до 2027 година.

Но, според нивното тврдење, регулативата на ЕУ заостанува зад пазарната реалност. Неодамна усвоените стандарди за CO2 за тешки возила предвидуваат 90 проценти од новите градски автобуси да бидат без емисии до 2030 година и 100 проценти до 2035 година.

Уште помалку амбициозна е Директивата за чисти возила (CVD), која поставува просечни цели за набавка на автобуси без емисии од само 20 проценти во периодот 2021-2025 година и 30 проценти во периодот 2026-2030 година, соопшти организацијата.

Која земја е лидер во Европа?

15 земји-членки на ЕУ го надминаа просекот на ЕУ по ова прашање во 2023 година, вклучувајќи пет каде што градските автобуси со нулта емисија веќе сочинуваат повеќе од 90 проценти од новите купувања, имено Словенија, Данска, Холандија, Ирска и Финска.

Меѓу пазарите со најмалку 1.000 нови градски автобуси во 2023 година, лидер е Велика Британија со удел во продажбата од 63 проценти, додека Шпанија е малку над просекот со 40 проценти.

Третата е Италија, а четвртата е Германија, со учество од 29 и 26 проценти.

Според податоците, најмалку осум градови планираат да ги направат сите градски автобуси без емисии до 2025 година, уште 19 до 2030 година и уште 13 до 2035 година.

Четиринаесет градови поставија цели да достигнат помалку од 100 проценти до 2035 година или дури и порано. Овие градови не се наоѓаат само во Западна Европа, туку и во Балтичките земји, во Чешка, Полска и Романија.

Покрај градовите, има и земји со такви цели, како што се Холандија и Данска. Тие планираат сите градски автобуси да имаат нула емисии до 2030 година.

Кои се проблемите на европските производители на автобуси?
Организацијата ја сметаше улогата на производителите на автобуси за клучна за да се обезбедат одржливи автобуси произведени во Европа, бидејќи според ова темпо и во согласност со плановите на земјите од ЕУ, побарувачката за електрични автобуси продолжува да расте и ќе продолжи да расте само во наредните години.

Во оваа пазарна битка со растечка побарувачка, европските производители на автобуси со право се плашат од странска конкуренција, објави организацијата.

Според податоците на T&E, од 2017 година, еден од пет нови електрични автобуси на батерии што се продаваат во Европа бил од кинеско потекло.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни