Publicis оваа година одбележува еден век постоење. Во 100 години, агенцијата помина низ пионерски периоди, политички потреси, воени прекини, повоена реконструкција и глобален подем што ја претвори во една од највлијателните комуникациски групации во светот. Оваа стогодишнина не е само јубилеј, туку ретка можност да се согледа како се развиваше професијата која денес ја нарекуваме современо рекламирање и стратешка комуникација.
Приказната започнува во 1926 година, кога дваесетгодишниот Марсел Блештеан Бланше во Париз ја отвора агенцијата што ќе го постави темелот на модерното европско рекламирање. Во тоа време индустријата не е формализирана, а многумина ја гледаат со недоверба. Блештеан Бланше го препознава потенцијалот на комуникацијата во економскиот развој и граѓанскиот живот и ја гради Publicis на принципи што подоцна ќе станат индустриски стандарди: истражување, стратешко планирање и медиумска структура.
Во раните триесетти Publicis е меѓу првите што го сфаќаат радиото како медиум што ќе го промени начинот на информирање и рекламирање. Агенцијата ја создава првата радио реклама во Франција и го поставува моделот за нова генерација на медиумска комуникација. Кога Франција ги ограничува рекламите на јавните радио станици, Блештеан Бланше основа приватна станица, Radio Cité, и ја позиционира агенцијата како иноватор што не се води по правилата туку по можностите.
Втората светска војна го прекинува развојот. Со окупацијата и антисемитските мерки на Виши режимот, Publicis е затворена, а основачот е принуден да се сокрие. Блештеан Бланше се приклучува на Францускиот отпор и подоцна станува дел од Слободните Француски Воздушни сили на Де Гол, каде што работи на комуникациски и разузнавачки задачи. За својата служба е одликуван со Croix de Guerre. Војната, како и за многу други европски институции, претставува прекин што бара целосна реконструкција по ослободувањето.
По 1945 година агенцијата повторно му е вратена, но Publicis е исцрпена. Следува долг период на стабилизација во кој агенцијата станува дел од европското повоено обновување и од постепеното вградување на професионални стандарди во рекламниот сектор. Од средината на педесеттите Publicis работи со јасна корпоративна структура, современи методи и постепено се проширува надвор од Франција.
Во 1971 година во Publicis доаѓа Морис Леви. Во 1987 станува вториот извршен директор во историјата на групацијата и започнува период на глобална трансформација. Леви ја води Publicis низ новата ера на медиуми, податоци и технологија. Следуваат големи аквизиции, меѓу кои Saatchi & Saatchi и Leo Burnett, како и развојот на глобални медиумски мрежи и дигитални компании. Publicis се трансформира во Publicis Groupe, комплексна комуникациска инфраструктура која работи на повеќе континенти и опфаќа креативни, медиумски, дигитални и консултантски услуги.
Денес Publicis е една од четирите најголеми комуникациски групации во светот. Индустријата во која делува е целосно променета, но основниот принцип опстанува: јасна, ефективна и стратешка комуникација што ги поврзува институциите, компаниите и јавноста. Стогодишнината ја потврдува улогата на Publicis како организација што успеала да се адаптира на секоја медиумска, политичка и технолошка транзиција.
Овој век опфаќа пионерски почетоци, падови и подеми, глобализација, нови медиуми и дигитални системи. Вториот век на Publicis ќе биде воден од уште подинамична комбинација на податоци, технологија, културни промени и вештачка интелигенција. Но основата останува иста: комуникацијата како сила што го обликува современиот свет.
