Први во светот што градат раскрсници под острови: Како изгледа изградбата на најдолгиот подводен тунел во светот?

Ќе ги поврзува големите градови, целосно заменувајќи ги фериботските линии во Норвешка.

Норвешка го гради најдолгиот и најдлабокиот подводен тунел во светот, еден од најамбициозните инженерски подвизи во Европа, за кој се очекува дека ќе ги подобри транспортните врски и инфраструктурата на земјата.

Рогфаст, кој поминува под норвешките фјордови, руши рекорди – ќе биде долг околу 26,7 км, а најдлабоката точка ќе биде 390 метри под нивото на морето.

Кога ќе биде завршен во 2033 година, тунелот ќе го скрати времето на патување помеѓу двата најголеми града во Норвешка – Ставангер и Берген – за 40 минути.

Проектот Рогфаст, кој се приближува кон половина од изградбата, е дел од главната европска рута Е39, која се протега по должината на западниот брег на Норвешка.

Со поврзување на градови како што се Кристијансанд, Ставангер, Хавесунд и Берген, тунелот ќе ги замени фериботските линии и ќе го направи патувањето поефикасно, уверена е Норвешката патна администрација.

„Ставангер е четвртиот најголем град во Норвешка, а Берген е втор, па затоа се надеваме дека времето на патување ќе се намали за работниците кои секојдневно патуваат до едно од овие две места“, изјави Одвар Кармо, менаџер на проектот „Рогфаст“ за „Еуроњуз“.

Една од клучните дизајнерски карактеристики на новиот подводен автопат се наоѓа приближно на половина пат по должината на трасата, каде што тунелот се разгранува за да го поврзе островот Квицој – најмалата општина во Норвешка – со главниот тунел низ карпата подолу.

Тунелот Рогфаст ќе има по две сообраќајни ленти во секоја насока. Под Квицој, лентите ќе се спојат преку две раскрсници што се градат 260 метри под нивото на морето.

„И претходно сме правеле кружни текови во тунели, но ова е можеби еден од првите проекти каде што имаме две раскрсници со два кружни текови во истиот дел од тунелот. Никогаш порано не сум видел нешто вакво“, рече Кармо.

Две раскрсници под островот ќе овозможат непречено одвивање на сообраќајот дури и ако едната лента е затворена.

„Ако нешто се случи и мораме да затвориме дел од тунелот, сепак можеме да го одржиме сообраќајот користејќи само една лента во секоја насока“, додаде тој.

Двојната цевчеста структура на тунелот е важна и од безбедносни причини.

„Ако камионот пред вас се запали и не можете да се свртите и да излезете, можете да ја побарате зелената врата со знакот за излез… и ќе можете да се префрлите во другата цевка од тунелот. Имаме и камери што ни ја покажуваат вашата точна локација, за да можеме да ве пронајдеме и да ве евакуираме“, објасни Кармо.

Проектот Рогфаст, кој е во фаза на изградба од 2018 година, чини 25 милијарди норвешки круни (околу 2 милијарди евра) и моментално е на половина од изградбата.

„На северната страна, околу 65 проценти од тунелот се изградени, а во тек се само работи на дупчење и минирање. На јужната страна, во близина на Рандаберг, околу 45 проценти се изградени“, рече Норвежанецот.

За разлика од фиксната врска Фемарнбелт што моментално се гради помеѓу Германија и Данска, која користи модуларна конструкција, Рогфаст се дупчи директно низ цврста карпа – метод што го користи Норвешка за да се обезбеди стабилност и издржливост под притисок на водата.

„Патувате низ цврста карпа. Имаме минимум 50 метри карпа помеѓу покривот на тунелот и морското дно, што е пропишано со нашите прописи. Кај нас, тунелот оди под морското дно. Кај тунелот помеѓу Германија и Данска, тие ставаат префабрикувани цевки на дното, но тие не одат под дното како што правиме ние“, рече тој.

„Во Норвешка, произведуваме тунели доста евтино, во споредба со мостовите. Имаме околу 40 подводни патни тунели и добро го познаваме овој тип на градба. Обично е полесно и поевтино да се изгради подводен тунел отколку мост до остров“, додаде тој.

Се очекува тунелот да биде завршен до летото 2033 година.

Подводниот тунел во Норвешка ќе биде лоциран на длабочина од 390 метри

„Претприемачите вклучени во трговијата со морска храна ќе имаат полесен пристап до пазарот без потреба од фериботи. Ќе има многу придобивки за работниците, индустријата, а веројатно и за туризмот. Западниот брег на Норвешка е популарен кај туристите, на пример Берген. Кога ќе го имаме овој патен проект што овозможува пократко патување до Берген, туристите веројатно ќе го посетуваат овој дел од Норвешка повеќе отколку порано“, истакна тој.

Според проценките на Норвешката администрација за патишта, до 2053 година, низ новиот тунел треба да се прават околу 13.000 патувања секој ден.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни