Првата модна изложба на Лувр, со ткаенини од Версаче до Диор

На изложбата се прикажани 70 парчиња облека и 30 аксесоари од многу познати дизајнери, и тоа е првата модна изложба која се одржува во Лувр со креации често скриени меѓу речиси 100.000 квадратни метри простории и галерии на музејот


Тековната изложба во Лувр, „Louvre Couture, Art and Fashion: Statement Pieces“, може да ја потврди за погрешна изјавата на големиот Карл Лагерфелд дека „Уметноста е уметност, а модата е мода“. Изложбата, која ќе трае до 21 јули, вклучува 45 дизајнери — од Шанел и Баленсијага до Версаче и Ив Сен Лорен, откривајќи без преседан дијалог помеѓу уметноста и модата од 1960-те години до денес.

На изложбата се прикажани 70 парчиња облека и 30 аксесоари од многу познати дизајнери, и тоа е првата модна изложба која се одржува во Лувр со креации често скриени меѓу речиси 100.000 квадратни метри простории и галерии на музејот.

Иако ова е прв пат Лувр да изложува модна гардероба, облеката е секаде присутна во неговите галерии, од „Ткајачката“ на Вермер до делата на Ингрес. Она што се носи или не се носи, секогаш било централна компонента на создавањето и прифаќањето на уметноста.

„Многу е важно за Лувр да продолжи да се отвора за новите генерации и да даде свој мал придонес во разбирањето на денешниот свет. Тоа е токму она што оваа изложба го прави“, изјави Лоренс дес Карс, претседателката на музејот, во интервју во Лувр.

Колекцијата ја врзува модата и различни „уметнички предмети“ — вклучувајќи теписи, керамика, портрети, скулптури и самото распоредување на галериите на Лувр. Посетителите се поканети да flâner или да се шетаат без цел, како што вели францускиот израз, низ музејот и да ги откријат помалку популарните колекции.

„Лувр е многу повеќе од само „Мона Лиза““, рече Оливие Габет, директор на уметнички предмети во музејот и куратор на изложбата.

Моден обмен
Додека сликарот Пол Сезан некогаш забележал дека „Лувр е книгата во која учиме да читаме“, за модните дизајнери музејот е „крајниот распоред за расположение“, забележа Габет. Од Лагерфелд до Александар Мквин, дизајнерите долго време се инспирираат од богатството на колекциите изложени во најголемиот музеј во светот. Некои, како што е Кристијан Лубутен, споделуваа со Габет спомени од детството поминати во неговите ходници. Други, како Ив Сен Лорен, биле сами големи љубители и колекционери на уметност. За Габет, личната врска помеѓу дизајнерите и Лувр беше почетната точка за изложбата.

Таа врска е симболизирана со силуетата на Диор која ја отвора изложбата, рече Габет. Насловена како „Musée du Louvre“, Габет изјави дека, според неговото знаење, тоа е „единствениот предмет во историјата на високата мода кој носи име по музеј“.

Изложбата им оддава почит на големите историски периоди, поканувајќи ги посетителите да ги откријат артефактите на Лувр преку призмата на современите дизајнери. Некои од најистакнатите дела вклучуваат кристално везен фустан на Долче & Габана инспириран од 11-от век, мозаици од Санта Марија Асунта во Торчело, Венеција. Спектакуларен свилен фустан на Диор со мотиви на Сонцето Кралот е поставен пред барокен портрет на самиот Луј XIV.

Изложени се и креации од есен-зима 2006-2007 на Џон Галијано за Кристијан Диор, како и фустани од есен-зима 2018-2019 на холандскиот дизајнер Ирис Ван Херпен.

Иконски парчиња, како металната мрежа фустан на Џани Версаче од 1997 година, исто така е дел од изложбата. Овој фустан е создаден од страна на две шивачки кои потрошиле повеќе од 600 часа или 25 дена за да го создадат рачно, а украсен е со Сваровски кристали, златно везење и инспирација од антички грчки пеплум фустани.

Детали, детали
Карл Лагерфелд извел инспирација од орнаментиран ормар во сина и бела боја. Понекогаш, референците на дизајнерите за предмети во Лувр се буквални. Колекцијата на Лагерфелд за Шанел од 2019 година, на пример, вклучува забележителна везена јакна чии мотиви се земени од 18-от век, сина и бела шуфља изработена од кабинет-мајсторот Матемје Криерд. Лагерфелд, кој го сметаше Лувр за своето „второ студио“, ги нацртал своите првични дизајни за облеката на каталогот на музејот кој ја прикажуваше оваа шуфља, пред да ја испрати финалната верзија до ателјето на Шанел.

Гламур може да се најде дури и во Средновековието, со фустани во стил на оклоп што ги претвораат моделите во модерни Жани од Арк. Француската актерка Брижит Бардо беше фотографирана од Давид Бејли во 1967 година во Пако Рабан чинија, која исто така е дел од изложбата покрај 3D-одбраната на Баленсијага.

Насока за идните дизајнери и посетители
Со Парискиот моден недела на секој агол, „Louvre Couture“ е извор на инспирација и за дизајнерите и за посетителите, осветлувајќи го континуираниот дијалог помеѓу уметноста и модата.

„Изложбата не е тука да каже дали модата е или не е уметност“, заклучи Габет. „Модата е за креација. Уметничката култура која се дели помеѓу големите дизајнери — тоа е мотивот на колекцијата.“

И ова е само почеток на разговорот. Во март, познатиот париски музеј ќе прими стотици гости за Grand Dîner, настан кој веќе се нарекува првата француска Мет Гала.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни