Производството започна на Денот на Републиката: 10 работи што не сте ги знаеле за Југото

„Југото“, заслужено или не, важи за еден од најлошите автомобили на сите времиња. На бившите ЈУ простори, барем еднаш беше сеприсутно, но има интересни детали кои веројатно не и се познати на пошироката јавност. Некои од нив се преземени од книгата на Џејсон Вуиќ „Југо – Подемот и падот на најлошиот автомобил во историјата“.

1. Иако познат како „Југо“, автомобилот првично се викал „Застава 102“, а ова име се користело и во првите извештаи во домашниот печат.


2. Можеби изгледа логично дека „Југо“ го добил името по Југославија, но Вуиќ пишува дека всушност бил именуван по истоимениот ветер. Практиката на Volkswagen во 1970-тите беше слична со моделите како Jetta и Passat. Пред Југо се викаше „Југо“, а Y беше претставен за да им биде поразбирливо името на купувачите на странските пазари.

3. Дизајниран во Италија: Југото е дизајнирано од инженерите на Фиат и Застава во 1978 година во Дизајн центарот на Фиат во Торино. Во голема мера се заснова на познатиот Fiat 127, кој беше прогласен за Европски автомобил на годината во 1972 година. Сепак, Yugo има малку пократко меѓуоскино растојание и целосно нов надворешен дизајн.

4. Почеток на производство: Сериското производство започна во петок, 28 ноември 1980 година. Датумот беше избран така што првиот примерок ќе биде готов следниот ден, на 29 ноември, тогашниот Ден на Републиката.

5. Југо Америка: Еден од главните виновници за операцијата за носење на Југо на американскиот пазар е ексцентричниот претприемач Малколм Бриклин, кој, меѓу другото, го донесе Субару во САД, а ќе остане запаметен по неуспешниот спортски автомобил Бриклин СВ-1.

6. Робови или Словени: Некои американски политичари се спротивставија на увозот на автомобили од комунистичка Југославија, тврдејќи дека тоа е дампинг поради екстремно ниската цена. Имаше дури и обвинение дека „Застава“ користи робови како работници, што Бил Приор го отфрли со духовита игра на зборови: „Тие не користат ропски труд, тие користат словенски труд“.

7. Југо наместо седан: „Југо“ брзо стана прилично омразен автомобил во САД, но изгледа дека барем на еден Американец му се допадна. Тоа беше тогашниот американски амбасадор во Југославија, Џон Сканлан, кој во доцните 1980-ти беше возен низ Белград во жолто југо со американски знамиња на калниците.

8. Подобро од Saab: Југото не помина најдобро на тестовите за судари во САД, но интересно е што на тестот за судар од 35 милји на час ги надмина автомобилите како Subaru GL (во категоријата за безбедност на возачот) и Saab 900 (во категоријата за безбедност на патници).

9. Подарок за Тито: Еден од директорите на „Застава“, Тома Савиќ, вели дека Јосип Броз Тито добил два прототипа на „Бкалот“, но не се знае што направил со нив. Претходно Тито му подари „застава 101“ на Леонид Брежнев.

10. Innocenti Koral: Покрај различни имиња, овој познат автомобил беше означен и како Innocenti Koral. „Innocenti“ е италијанска компанија најпозната по производство на домашни верзии на познатиот „Mini“.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни