Производителите се соочуваат со намалена продажба на ШАМПАЊ: „Луѓето повеќе немаат што да слават“

Продажбата на шампањ го загуби својот сјај, бидејќи луѓето ширум светот не се расположени да наздрават со „живели“.

Вкупниот број на испораки на шампањ од Франција минатата година опаднал за речиси 10 проценти, достигнувајќи 271 милион шишиња, што претставува втора последователна година на пад. Потрошувачите, оптоварени од инфлацијата, ги намалуваат трошоците, а глобалната атмосфера на неизвесност дополнително го влошува пазарот.

Според новиот извештај на Comité Champagne, трговска асоцијација која претставува над 16.000 лозари и 320 шампањ куќи, состојбата во индустријата е алармантна, што се совпаѓа со падот на продажбата на други алкохолни пијалаци.

Максим Тибарт, копретседател на асоцијацијата, изјави дека „ова не е време за славење, со оглед на инфлацијата, конфликтите ширум светот, економската несигурност и политичките тензии на некои од најголемите пазари за шампањ,“ вклучувајќи ги САД и Франција.

Намалена продажба во Франција

Продажбата на шампањ на домашниот француски пазар исто така опаднала за 7 проценти, достигнувајќи 118 милиони шишиња. „Домашниот пазар продолжува да трпи последици од доминантната политичка и економска несигурност,“ се наведува во соопштението. Франција летово одржа вонредни избори, кои резултираа со поделен парламент.

Францускиот луксузен гигант LVMH уште во јули предупреди дека 2024 година ќе биде тешка за шампањот, откако пријави пад од 15 проценти во продажбата за првата половина од годината.

И покрај овој пад, копретседателот на Comité Champagne, Давид Шатјон, истакна дека шампањот е „цврст и одржлив организациски модел, кој ја докажал својата вредност дури и во тешки времиња, што дава надеж за иднината.“

Пазарот и иднината на шампањот

„Шампањот е силно поврзан со прослави, среќа и веселба,“ изјави Жан-Жак Гијони, главниот финансиски директор на LVMH. „Сегашната глобална ситуација, било да е геополитичка или макроекономска, не ги охрабрува луѓето да наздрават и да отворат шише шампањ.“

LVMH, најголемиот производител на шампањ во светот, поседува брендовите Dom Perignon, Krug и Veuve Clicquot. Минатата година, компанијата инвестираше во French Bloom, безалкохолно пенливо вино, што претставува нивен прв влез во оваа категорија.

Француската група за жестоки пијалаци Rémy Cointreau, сопственик на шампањот Telmont, кој го поддржува Леонардо Дикаприо, исто така предвиде поголем пад на продажбата од очекуваното, поради намалената потрошувачка на купувачите.

Освен економските предизвици, регионот се соочува и со екстремни временски услови, вклучувајќи високи температури и рани мразеви. Во 2021 година, винариите забележаа најмала жетва од 1957 година. Како одговор, куќи како Telmont преминуваат на еколошки прифатливи методи на производство, за да привлечат купувачи кои поддржуваат зелени иницијативи.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни