Автомобилскиот гигант го напушти најголемиот пазар во светот: Падот на продажбата ги принуди да се пензионираат по 30 години работење

Mitsubishi Motors официјално се повлече од Кина поради пад на продажбата, силна локална конкуренција и високи царински давачки.

По завршувањето на производството на возила во 2023 година како дел од заедничката соработка со GAC, јапонскиот производител сега го затвори последното поглавје – долгорочната соработка со Shenyang Aerospace Mit. Engine. Mfg., која произведуваше мотори за Mitsubishi и бројни кинески брендови.

Повлекувањето е резултат на низа неповолни трендови: падот на продажбата, силната локална конкуренција и високите царински давачки сериозно го потресоа деловниот модел на брендот во Кина.

Mitsubishi ја наведе „брзата трансформација“ на кинеската автомобилска индустрија како причина, поради која традиционалните производители сè потешко се натпреваруваат со домашните производители на електрифицирани модели.

Јапонската компанија започна со производство на автомобили во Кина во 2012 година преку партнерство со GAC. Моделот Outlander стана симбол на успех, а продажбата достигна 144.000 возила годишно. Сепак, уште во 2023 година, Mitsubishi го напушти заедничкото претпријатие со GAC, што беше јасен показател за крајот.

Ситуацијата дополнително се влоши во 2025 година, кога Mitsubishi забележа драматичен пад на оперативната добивка од дури 84 проценти во првиот квартал. Главниот удар дојде од американските царини, кои ја чинеа компанијата околу 14,4 милијарди јени (околу 87 милиони евра), според извештајот на Nikkei Asia.

Оперативната добивка падна на само 5,6 милијарди јени (35,5 милиони евра).

Додека северноамериканскиот пазар изгледа постабилен, со раст од 5 проценти, особено во Мексико и Канада, Југоисточна Азија, која сè уште останува најважниот пазар за Mitsubishi, забележа пад на продажбата од 8,5 проценти. Договорот меѓу Јапонија и САД за намалување на царините од 25 на 15 проценти би можел да помогне во иднина, но засега администрацијата не ги променила своите проценки за профитот за фискалната година што завршува во март 2026 година, објавува „Јутарњи“.

Излегувањето на „Мицубиши“ од Кина на тој начин симболично затвора поглавје во кое јапонските производители негуваа големи амбиции на најголемиот пазар на автомобили во светот.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни