Дејвид Линч, режисерот прославен поради неговата уникатна мрачна визија во филмовите како „Blue Velvet“ и „Mulholland Drive“ и ТВ серијата „Twin Peaks“, почина само неколку дена пред неговиот 79-ти роденден.
Неговото семејство ја објави смртта преку објава на Фејсбук во четвртокот. Причината за смртта и локацијата не беа веднаш достапни.
„Би ценеле одредена приватност во овој момент. Има голема дупка во светот сега кога тој повеќе не е со нас. Но, како што би рекол, ‘Фокусирајте се на крофната, а не на дупката’“, се вели во објавата. „Ова е убав ден со златно сонце и сино небо“.
Минатото лето, Линч им откри на Sight and Sound дека му бил дијагностициран емфизем и дека нема да го напушти својот дом поради стравувања од заразување со коронавирус или „дури и настинка“.
„Толку долго време добивам емфизем од пушењето и затоа сум врзан дома без разлика дали тоа ми се допаѓа или не“, рече Линч, додавајќи дека не очекува да сними друг филм.
„Би се обидел да го направам тоа од далечина, ако дојде до тоа“, рече Линч. „Но, не би го сакал тоа толку многу“.
Неговите значајни изданија се движеа од нео-ноар „Mulholland Drive“ до искривената готика на „Blue Velvet“ до еклектичниот и ексцентричен „Twin Peaks“, кој освои три Златни глобуси, две Еми, па дури и Греми за својата тематска музика.
Линч никогаш не освоил Оскар, но беше номиниран за режија на „The Elephant Man“, „Blue Velvet“ and „Mulholland Drive“, а во 2019 година му беше врачен почесен Оскар за животно дело.
„До Академијата и на сите што ми помогнаа на патот, благодарам“, рече тој во тоа време, во карактеристично избувливи забелешки.
Неговите други заслуги ја вклучуваат криминалистичката приказна „Wild at Heart“, добитник на Златната палма на Канскиот филмски фестивал; биографската драма „The Elephant Man“. Актерите кои редовно се појавуваа во неговите филмови беа Кајл Меклахлан, Лора Дерн, Наоми Вотс и Ричард Фарнсворт.
Тој имаше рана дарба за визуелни уметности и страст за патување и откривање, што доведе до негово запишување на Академијата за ликовни уметности во Пенсилванија и почеток на децениското стажирање како креатор на кратки филмови.
„Дејвид отсекогаш имал весела диспозиција и ведра личност, но отсекогаш го привлекувале мрачните работи“, е цитиран еден пријател од детството во „Соба за сон“, книга од 2018 година на Линч и Кристин Мекена. „Тоа е една од мистериите на Давид“.
Икона на контракултурата и господар на расположението, Линч зад себе остава трајно наследство кое продолжува да инспирира и интригира. Неговите зборови од интервјуто во 2018 година одекнуваат: „Го сакам она што го работам и почнувам да работам на работи на кои сакам да работам. Посакувам сите да ја имаат таа можност“.