Иако додатоците за патување како што се полначите за батерии се неопходни придружници со години, денес тие се соочуваат со сериозни ограничувања од безбедносни причини.
Литиум-јонските батерии, кои ги напојуваат повеќето надворешни полначи, можат да претставуваат сериозна закана ако се оштетени или неправилно функционираат. Во услови на притисок и надморска височина за време на летот, нивната нестабилност може да доведе до прегревање, палење, па дури и експлозија.
Зошто надворешните батерии се опасни?
„Неисправен преносен адаптер може да се прегрее, да се запали или дури и да експлодира, што е особено опасно во ограничениот простор на авионот“, предупреди Колин Пирсон, туристички советник, во изјава за „Еуроњуз“.
Поради ваквите ризици, Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт (IATA) препорачува надворешните полначи да се ставаат исклучиво во рачниот багаж, а нивниот капацитет да не надминува 100 ват часови без дополнителни дозволи.
Компаниите забрануваат употреба на надворешни полначи за време на летот
Иако инцидентите со батеријата се ретки, последиците можат да бидат исклучително сериозни. Токму ова ги принуди многу авиокомпании да ги ревидираат своите политики.
„Веќе не е само прашање на непријатности. Безбедноста на сите патници и членови на екипажот во авионот е примарна грижа, а дури и еден инцидент може да има далекусежни последици“, објасни Пирсан.
„Квантас“ и „Емирати“ беа меѓу првите што воведоа построги правила, додека „Сингапур ерлајнс“ и „Кетеј Пацифик“ отидоа чекор понатаму – целосно забранија употреба и полнење на надворешни батерии во лет.
Правила: што е дозволено, а што не е дозволено во авионот
Според тековните упатства, патниците можат да носат power bank во рачниот багаж, но под следниве услови:
Капацитет до 100 Wh – дозволен без претходна регистрација.
Капацитет помеѓу 100 и 160 Wh – дозволен со одобрение од авиокомпанијата.
Капацитет над 160 Wh – строго забранет на комерцијални летови.
Исто така, важно е да се знае дека преносниот батерија никогаш не смее да се става во чекираниот багаж. Некои компании дополнително бараат уредот да биде со патникот во текот на целиот лет, а не во кабинските прегради.
Алтернативни решенија
Со оглед на тоа што многу компании веќе не дозволуваат употреба на полначи за време на летот, експертите им советуваат на патниците однапред да ги полнат своите уреди и да користат полначи на аеродромите.
„Малку дополнителна подготовка може многу да помогне. Оваа забрана за надворешни батерии е само уште еден чекор кон обезбедување побезбедни и посигурни летови за сите“, заклучи Пирсан.