Германскиот воен авион не можел да слета во Приштина поради густа магла и останал во воздух седум часа.
Германски воен авион, кој полетал од Берлин до Приштина, не можел да слета на Меѓународниот аеродром „Адем Јашари“ поради густа магла. Следачот на летови Flightradar24 покажал дека германскиот воен авион полетал во 8:40 часот наутро и останал во воздух околу седум часа.
Агенцијата за воздухопловни услуги – AShNA, во одговор на Klankosova.tv, изјавила дека авионот не бил сертифициран за операции во CAT III B режим, сертификат кој е неопходен за слетување во специфични услови, како што беше случајот денес. Директорот на агенцијата, Дритон Ујкани, изјавил дека ANP „Адем Јашари“ е сертифициран и работи во согласност со стандардот на ICAO Категорија III B (CAT III B) за приближување и слетување во услови на намалена видливост.
Во конкретниот случај, авионот не бил сертифициран за операции од КАТ III Б и затоа не ги исполнувал техничките услови за слетување во услови на слаба видливост, иако аеродромот во Приштина има технички капацитет за такво слетување. На екипажот на авионот му била потребна минимална видливост од 550 метри за слетување, услови што моментално не постоеле на Меѓународниот аеродром во Приштина.
„Затоа, невозможноста за слетување не била поради ограничувањата на аеродромот, туку поради недостаток на потребниот сертификат кај операторот за процедури од КАТ III Б“, рече Ујкани.
Тој нагласи дека овој стандард овозможува процедури за приближување и слетување со хоризонтална видливост до 50 метри, благодарение на напреден систем за осветлување на пистата и уреди за навигација на земја (ILS КАТ III Б), во согласност со барањата на Управата за цивилно воздухопловство и меѓународните организации.
Ујкани додаде дека, и покрај денешната ситуација со магла на АНП „Адем Јашари“, сите други летови се одвиваат нормално и без проблеми.
Според Flightradar24, воениот авион бил пренасочен од Приштина кон скопскиот аеродром каде и слетал по седум часа круижење над Приштина.
