Голем број возачи во светот имаат погрешно разбирање за тоа што всушност претставува банкина, и неодамна токму затоа имаше контроверза на социјалната мрежа X. Наместо точно да разберат што е банкина, многумина погрешно веруваат дека тоа е заштитна ограда покрај патот.
Пензионираниот професор на Сообраќајниот факултет во Србија, Милан Вујаниќ, експерт за безбедност во сообраќајот, ги разјасни овие и други вообичаени заблуди што можат да влијаат на безбедноста во сообраќајот.
Што е банкина и како се користи?
Банкина, според дефиницијата на професор Вујаниќ, е продолжен дел од патот што се наоѓа веднаш до самиот коловоз, дизајниран да биде рамен или малку наклонет. Примарната цел на банкината е да му овозможи на возилото кое треба да застане или да се оддалечи од која било причина, да го стори тоа без да го наруши протокот на сообраќај, а служи и за инсталирање на сигнална и безбедносна опрема. Дури и ако има заштитна ограда, таа се поставува на насипот.
„Банкината е делот од работ на патот и може да биде под чакал или трева, или може да биде земјен“, објаснува Вујаниќ.
Кои други заблуди постојат во сообраќајот?
Покрај недоразбирањата за банкината, постојат и други значајни заблуди за сообраќајот. На пример, постои честа заблуда дека е забрането заобиколување на автобус кој застанал на автобуска станица кога има полна линија на патот. Сепак, професорот Вујаниќ истакнува дека заобиколувањето е дозволено сè додека нема формирање колона од повеќе од две возила.

Дополнително, во ситуации на раскрсница каде што возачите чекаат условно зелено светло за да свртат десно, а пред нив нема повеќе од две возила, дозволено е престигнување на тие возила.
„Па, можете да заобиколите полициско возило со вклучена ротација“, ни објаснува Вујаниќ.
Едно од значајните сомнежи се однесува и на валидноста на сообраќајните знаци. Многу возачи не се сигурни сè до точно кога поставениот сообраќаен знак е важечки. Професорот Вујаниќ објаснува дека знаците на експлицитна наредба, како што е ограничувањето на брзината, важат до следниот знак или раскрсницата, и дека правилото важи низ целата раскрсница, што значи дека на излезот од раскрсницата, знакот повеќе не е важечки, освен ако не е поинаку наведено.
Од друга страна, кога станува збор за знаци за известување како што е знакот за предност на патот, тие можат да важат сè додека не бидат експлицитно откажани.
„Можеме да поставиме еден знак за предност на патот овде [во Белград] и тој може да важи до Нови Сад, сè додека не е откажан“, нагласува Вујаниќ.
Исто така, постои заблуда за одговорноста во случај на верижни судири. Општото мислење е дека во случај на верижен судир, вториот, третиот, петтиот и сите други возачи се виновни за недоволното растојание, бидејќи не држеле доволно растојание. Сепак, Вујаниќ објаснува дека ако првиот возач нагло закочи без претходно да провери дали е безбедно да го стори тоа, одговорноста е исклучиво на него, што ја нагласува важноста на одговорното однесување на секој возач во сообраќајот.
Со отфрлање на овие митови, професорот Вујаниќ има за цел да ја зголеми свеста за правилно однесување во сообраќајот, што е клучно за безбедноста на сите учесници. Неговите пораки служат како важен потсетник за тоа колку е неопходна континуираната едукација и свест на возачите за безбедноста на патиштата.