Овие „шпиони“ во куќата ве прислушкуваат вас, а не телефоните

Секојдневните уреди како што се паметни звучници, камери на вратите, телевизори, па дури и машини за перење ги шпионираат семејствата, покажа една студија.

Истражувањето објавено од веб-страницата „Which?“ покажа дека компаниите собираат многу повеќе податоци отколку што е потребно за да функционира производот.

Откриено е дека стандардните домашни уреди собираат и споделуваат приватни информации со големи технолошки компании, како што се Google, Amazon, Facebook и TikTok. Се верува дека компаниите и нивните деловни партнери ги користат информациите за да ги таргетираат луѓето со рекламирање на паметни телефони и други уреди.

Резултатите објавени од веб-страницата „Which?“ покажуваат дека компаниите собираат многу повеќе податоци отколку што е потребно за да функционира производот. Производите на Google Nest, кои вклучуваат безбедносни камери, паметни звучници, камери за ѕвончиња на вратите, системи за контрола на греењето, собираат огромна количина информации за локацијата на луѓето кои се поврзуваат преку паметни телефони користејќи го оперативниот систем Android. Од друга страна, истите тие производи собираат значително помалку информации кога корисниците се поврзуваат со нив преку iPhone на Apple.

„Не е познато зошто се собираат дополнителни податоци. Сепак, примарната дејност на Google е рекламирање и маркетинг, додека Apple моментално се фокусира на продажба на хардвер“, објаснува истражувањето.

Експертите испитуваа какви информации им се потребни на уредите за да креираат сметки, какви дозволи за податоци бараат нивните апликации и какви активности маркетинг компаниите следат на производите на другите луѓе. Паметните звучници треба да слушаат само кога корисниците сакаат, но тоа не е секогаш случај.

На пример, паметните звучници Bose споделуваат кориснички податоци со Meta, матичната компанија на Facebook, Instagram, Whatsapp и Threads. Паметните камери и ѕвончиња на Ezviz, кои ги продаваат големите трговци на мало, вклучувајќи го и Argos, имаа убедливо најактивен софтвер за следење. Ова вклучуваше споделување информации со единицата за бизнис маркетинг на TikTok, како и со Pangle, водечка платформа за видео рекламирање, Huawei, Google и Meta. Секој бренд на паметни камери и ѕвончиња на врата ги користеше услугите за следење на Google, додека Blink и Ring се здружија со матичната компанија Amazon.

„Which?“ објасни дека функциите за шпионирање и следење се активираат автоматски по дифолт. Потрошувачите можат да ги исклучат, но ова бара промена на поставките и може да предизвика некои аспекти на уредот или апликацијата повеќе да не работат. Повеќето менија на паметните телевизори се полни со реклами, од кои некои се персонализирани врз основа на податоците на корисникот.

Според истражувањето, LG побарал најмногу податоци од сите брендови на машини за перење, вклучувајќи го името на клиентот, датумот на раѓање, е-поштата, телефонскиот именик, точната локација и телефонскиот број. Hoover пребарувал контакти и телефонски броеви на корисници на Android уреди. Со Miele, прецизното следење на локацијата е овозможено по дифолт и е потребно за користење на неговата апликација.

Истражувањето покажа дека податоците за кои луѓето најмногу се грижат да бидат споделени се нивните контакти во минатото и локацијата. Потоа следат фотографиите, телефонскиот број и точната локација. Според Општите регулативи за заштита на податоци (GDPR), компаниите мора да бидат транспарентни во врска со податоците што ги собираат и како се обработуваат тие податоци. Собраните податоци исто така мора да бидат релевантни и ограничени на она што е потребно за да се изврши обработката. Сепак, причините за земање информации честопати се премногу широки, а компаниите тврдат дека имаат „легитимни интереси“.

„Компаниите не треба да собираат повеќе податоци отколку што им е потребно за да ја обезбедат услугата што се нуди, особено ако ќе ги „закопаат“ важните информации во долги услови за користење. Канцеларијата на комесарот за лични информации треба да размисли за ажурирање на своите упатства за подобро да ги заштити потрошувачите од случајно откажување од огромни делови од нивните сопствени податоци без да бидат свесни за тоа“, рече Рокио Конча, директор за политики на Which?.

Производителите тврдеа дека се транспарентни со клиентите во врска со употребата на нивните податоци. Тие исто така тврдеа дека собраните податоци се користат за подобрување на уредите и услугите.

„Google целосно се придржува до важечките закони за приватност и им обезбедува транспарентност на нашите корисници во врска со податоците што ги собираме и како ги користиме“, рече Google кога истражувањето стана јавно.

Amazon изјави дека ги дизајнира своите производи за да ја заштити приватноста и безбедноста на своите клиенти и да им се даде на корисниците контрола врз нивното искуство.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни