За разлика од класичните прелистувачи, Atlas нема адресна лента, еден од препознатливите елементи на пребарувањето, бидејќи – како што објасни извршниот директор Сем Алтман – новиот производ е „изграден околу ChatGPT“. Прелистувачот е достапен од вторник за оперативниот систем MacOS на Apple.
Нов начин на пребарување со помош на ChatGPT
OpenAI најави и платен „agent mode“, функција што овозможува ChatGPT самостојно да врши пребарувања на интернет за корисниците. Оваа можност ќе биде достапна само за претплатниците на ChatGPT, а според компанијата, таа ќе овозможи „побрзо и покорисно пребарување преку контекстот на прелистувањето“.
Со ова, OpenAI се обидува да пронајде нови извори на приходи и да ја искористи растечката популарност на своите производи базирани на вештачка интелигенција. Компанијата веќе склучи партнерства со Etsy, Shopify, Expedia и Booking.com, насочувајќи ги корисниците кон своите услуги.
Импресивен раст, но и скепса
На неодамнешниот DevDay настан на OpenAI, Сем Алтман објави дека ChatGPT достигнал 800 милиони активни корисници неделно, што е двојно повеќе во споредба со февруари оваа година, според податоците на истражувачката фирма Demandsage.
Сепак, експертите предупредуваат дека Atlas можеби нема брзо да го загрози водството на Chrome или Microsoft Edge.
„Верувам дека раните корисници ќе го испробаат новиот прелистувач на OpenAI, но не очекувам масовно прифаќање од пошироката публика,“ изјави Пат Мурхед, извршен директор и аналитичар во Moor Insights & Strategy.
Поширок контекст
Лансирањето на Atlas доаѓа една година по одлуката на американскиот суд со која Google беше прогласен за монополист во областа на онлајн пребарувањето, иако не му беше наложено да го отуѓи Chrome.
Во меѓувреме, бројот на корисници што користат големи јазични модели (LLMs) за пребарување бележи раст – според податоците на Datos, во јули годинава 5,99% од пребарувањата на десктоп прелистувачи биле извршени преку вакви модели, што е повеќе од двојно зголемување во однос на минатата година.
Google, исто така, интензивно инвестира во вештачка интелигенција, а во последните месеци го интегрираше создавањето на AI-одговори директно во своите резултати од пребарувањето.
Извор: BBC