Од doomscrolling до политичко информирање: Како младите во ЕУ ги користат социјалните мрежи

Ново истражување покажува дека повеќето млади ЕУ граѓани користат социјални мрежи за следење на политички и општествени вести, како и за проверка на информации и борба против дезинформации.

Повеќе од шест од десет млади граѓани на ЕУ користат социјални мрежи за следење на дневни содржини поврзани со општествените и политичките случувања, покажува новото истражување на Eurobarometer.

Истражувањето следи декларација потпишана од речиси сите земји-членки на ЕУ, освен Естонија и Белгија, која повикува на засилена заштита на децата онлајн и поддршка за минимална возраст за пристап до социјални мрежи.

Најпопуларни платформи

Младите од 15 до 24 години најчесто користат Instagram, TikTok и X. Тие почесто од постарите корисници: читаат или гледаат содржини во своите фидови, лајкуваат или реагираат на објави, споделуваат содржини преку директни пораки или приватни разговори.

Сепак, младите помалку коментираат на објави — само 18% во споредба со 22%-24% кај постарите групи.

Дезинформации и проверка на факти

Иако социјалните мрежи стануваат центар за лажни вести и дезинформации, повеќето млади чувствуваат дека многу добро можат да ги препознаат лажните наративи.

71% од младите велат дека се сигурни дека можат да ја препознаат дезинформацијата — највисок процент во сите возрасни групи. Најчесто користени стратегии за проверка се: проверка на доверливи извори, читање коментари од другите корисници и проверка дали слики или видеа изгледаат реално.

Младите исто така почесто следат профили на меѓународни организации, политичари и политички партии на ЕУ отколку постарите генерации.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни