Објавена листата на најопасните deepfake измами за 2025 година

Со вештачка интелигенција ја направија кралица на измамите. Ликот на пејачката Тејлор Свифт, „краде“ и по 500 евра од жртвата

Веројатно сте виделе видеа од Тејлор Свифт како промовира бесплатни кујнски апарати или лажен Том Хенкс кој нуди стоматолошко осигурување. Изгледаат вистински, но не се. Овие лажни содржини, познати како deepfakes, користат вештачка интелигенција за да создадат убедливи, но целосно измислени видео и аудио снимки.

Колку се чести овие измами покажа и новото истражување од McAfee Labs. Компанијата објави листа на најопасните deepfake измами за 2025 година, која ги рангира познатите и влијателните личности чии ликови најчесто се злоупотребуваат во маркетиншки измами. Листата, исто така, открива растечки пазар на лажна промоција на производи и услуги со вештачка интелигенција.

Кои се најчестите цели?

Тејлор Свифт се најде на врвот на листата, по што следуваат Скарлет Јохансон, Џена Ортега и Сидни Свини. Глобално, измамниците често користат и ликови како Бред Пит, Били Ајлиш и Ема Вотсон. Нивната популарност и изобилството на јавно достапен материјал ги прават лесни мети за создавање веродостојна лажна содржина.

Познатиот г-дин Ѕвер е исто така на листата на инфлуенсери што ги користат измамниците.

Овие лажни видеа можат да се користат за финансиски измами, ширење дезинформации и оштетување на угледот на познати личности. Дури и обичните корисници на интернет можат да бидат измамени ако не ги препознаат знаците на лажна содржина.

Зошто измамниците ги сакаат познатите лица

Формулата е едноставна: тие користат некого на кого луѓето му веруваат за да продадат нешто што не постои. Криминалците ги клонираат гласовите и лицата на познати личности користејќи вештачка интелигенција за да промовираат лажни наградни игри, производи за нега на кожа, крипто-инвестиции или „ексклузивни“ понуди што директно водат до малициозен софтвер или измами со плаќање.

Според анкетата на McAfee на 8.600 луѓе ширум светот, 72% од Американците виделе лажни реклами со познати личности или инфлуенсери, 39% кликнале на таква понуда, а еден од десет изгубил пари или лични информации, во просек 525 долари по жртва.

Како да се заштитите

McAfee советува внимателно да ги проверувате изворите на видео и аудио содржини, да користите алатки за откривање на длабоки лажни содржини и антивирусни програми и критички да анализирате сомнителни реклами и пораки. Образованието и будноста се клучни за заштита од овие измами, тврди компанијата.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни