Ако вашиот тинејџер е на интернет, речиси сигурно гледа содржини кои промовираат машкост и пренесуваат загрижувачки пораки за девојките, покажува неодамна објавено истражување.
Повеќето момчиња — 73 отсто — редовно гледаат содржини за таканаречената „дигитална машкост“, кои вклучуваат објави за борби, градење мускули и заработка на пари, наведува истражувањето на организацијата Common Sense Media.
Момчињата кои се повеќе изложени на вакви содржини имаат пониска самодоверба, покажало јулското истражување спроведено на повеќе од илјада момчиња на возраст од 11 до 17 години во САД. Тие почесто ги кријат своите чувства и веруваат дека не треба да покажуваат емоции, како што се солзи или страв.
Интересно е што момчињата најчесто не бараат сами ваков вид содржини, вели Мајкл Роб, главен автор на студијата и раководител на истражувањето во Common Sense Media, непрофитна организација од Сан Франциско која им помага на родители и наставници да развијат критичко размислување кај децата.
„Некои од нив изјавија дека навистина барале вакви содржини“, рече Роб. „68 отсто кажаа дека таквите објави им почнале да им излегуваат во фидот, иако не ги барале.“
Веројатно причината е што алгоритмите научиле дека адолесцентите често се примамливи за вакви содржини, додаде тој.
Дури 91 отсто од момчињата гледаат пораки за изгледот на телото, како оние кои промовираат одреден стил на облекување или нега на кожата. Тие кои се најмногу изложени на таквите пораки четири пати почесто мислат дека треба да го сменат својот изглед поради она што го гледаат на социјалните мрежи.
Повеќето момчиња — 69 отсто — исто така редовно наидуваат на содржини кои промовираат проблематични родови улоги, како што се објави кои сугерираат дека девојките повеќе сакаат одреден тип момчиња или дека користат изглед за да ги остварат своите цели.
Овие резултати се особено загрижувачки бидејќи истражувањата покажуваат дека кога негативните пораки за жените и девојките се нормализираат на интернет, тоа може да доведе до насилство и надвор од мрежата.
Роб потенцира дека користењето на социјалните мрежи кај момчињата досега е „релативно малку истражувано“. „Со ова истражување документираме како алгоритмите на кои се изложени децата го обликуваат нивниот идентитет во клучниот период на адолесценцијата, кога се формира личноста.“
Сепак, Роб признава дека студијата не може да докаже дека социјалните мрежи директно предизвикуваат овие ефекти. Тој исто така смета дека резултатите можеби ја потценуваат количината на машки стереотипи кои момчињата ги усвојиле, бидејќи оние кои ги поддржуваат можеби не сакале да признаат дека имаат емотивни потешкотии или чувство на ранливост.
Среќа, родителите можат да им помогнат на своите синови да го обработат на здрав начин она што го гледаат на социјалните мрежи и да ги ублажат негативните последици.
Истражувањето покажа дека децата кои имаат барем една личност на која можат да се потпрат надвор од интернет имаат подобро ментално здравје, рече Роб. Тој предложи да се негуваат позитивни модели за подражавање — како родители, членови на семејството, наставници, тренери или водачи на извидници.
„Момчињата треба да слушнат и да видат дека мажите во нивниот живот можат да изразуваат цел спектар на емоции и дека постојат многу различни начини да се биде машко — не треба да бидат толку строги околу тоа како момчињата и мажите треба да се однесуваат или да ги изразуваат своите чувства“, рече тој.
Ова најново истражување покажува дека повеќето момчиња гледаат содржини за машкост, негативни идеи за родовите улоги и за физичкиот изглед — и дека тие кои консумираат повеќе ваков тип содржини имаат полошо ментално здравје. Сепак, родителите можат да ја искористат оваа ситуација за да разговараат со децата, да ги научат да преиспитуваат што гледаат на мрежа и да им обезбедат силни модели и здрави активности надвор од интернетот.
Социјалните мрежи можеби нудат потенцијално штетни содржини за тинејџерите, но ние можеме да возвратиме со подобри искуства во вистинскиот живот.