Оваа сцена, дел од аргентинската научно-фантастична серија „Вечните“, е првиот пример каде Netflix – стриминг гигантот кој веќе ја редефинираше телевизијата – официјално користи генеративна вештачка интелигенција (ВИ) за да го оживее својот свет. Со неа, уривањето на зградата било завршено 10 пати побрзо отколку со традиционалните визуелни ефекти. И – далеку поевтино.
„Цената едноставно не би била изводлива за серија со тој буџет,“ вели ко-извршниот директор Тед Сарандос. „А креаторите беа воодушевени од резултатот.“
Но ова не е само приказна за ефикасност. Ова е сигнал за почетокот на нова ера во продукцијата на филмови и серии – и можеби, за почеток на нова ера на конфликти.
Вештачката интелигенција, која до неодамна беше концепт за научно-фантастични сценарија, сега е реална алатка – и можеби ривал – на уметниците, техничарите и дизајнерите. Веќе во 2023 година, оваа технологија беше една од главните причини за штрајкот во Холивуд, кога глумци и сценаристи се спротивставија на нејзината нерегулирана употреба. Стравот беше – и останува – дека алгоритмите ќе ги заменат луѓето.
И додека некои, како филмскиот могул Тајлер Пери, веќе ја стопираа експанзијата на своите студија поради влијанието на ВИ врз индустријата, други гледаат можност. Дејвиер Јун, коосновач на CraveFX, вели:
„ВИ ги отвора вратите. На крајот на денот, уметникот е тој што одлучува што ќе биде на екранот – а не вештачката интелигенција.“
И додека „Squid Game“ продолжува да руши рекорди со својата трета сезона, а приходите на Netflix се искачуваат до нови височини (11 милијарди долари во вториот квартал), едно прашање останува да виси меѓу редовите на кодот и пикселите:
Ќе биде ли ова новата зора на креативна слобода – или почетокот на постепено исчезнување на човечкото во уметноста?
За сега, згради ќе продолжат да паѓаат – но некаде, зад сцената, луѓето почнуваат да се прашуваат: дали ќе останеме ние да ги изградиме новите?
Извор: BBC