Неправилно надуваните гуми го зголемуваат ризикот и ја зголемуваат потрошувачката на гориво

Најлесно е притисокот да се провери и дополни на бензинска пумпа, каде што оваа услуга обично е бесплатна

Погрешниот притисок во гумите не само што ја зголемува потрошувачката на гориво, туку може да доведе и до опасни ситуации во возењето. Иако многу возачи ги занемаруваат редовните проверки, тие се клучни за безбедноста. Оптималниот притисок за зимски, летни или гуми за сите сезони зависи пред сè од возилото, а точните спецификации ги пропишува производителот.

Овие информации најчесто се наоѓаат на налепницата од внатрешната страна на Б-столбот кај возачот, внатрешната страна на капачето од резервоарот за гориво, во преградата за ракавици или во упатството за користење. Алтернативно, вредностите може да се најдат и во онлајн табели. Важно е да се знае дека притисокот мора да се прилагоди на оптоварувањето на возилото потребно е благо зголемување кога е автомобилот целосно натоварен. За уште поголема заштеда на гориво, можно е да се зголеми притисокот за 0,2 до 0,3 бара над препорачаното, но тоа ја намалува удобноста бидејќи гумите стануваат потврди. Некои производители дури наведуваат две вредности: пониска за удобност и повисока за поекономична возења.

Експертите препорачуваат проверка на притисокот во гумите на секои две недели, но малкумина возачи го прават тоа. Редовната проверка е неопходна за безбедност, бидејќи пренизок притисок може да го направи возилото нестабилно и, во најлош случај, да предизвика опасно пукање на гумата. Кај поновите автомобили, TPMS системите ќе предупредат на проблем, а многу од нив прикажуваат и точен притисок на екранот. Сепак, и покрај TPMS, препорачливо е повремено рачно да се провери состојбата, особено ако се почувствуваат промени во управувањето, чудни звуци или ако една гума визуелно изгледа испуштено. Дури и мали отстапувања од 0,5 бари можат да го зголемат застанувачкиот пат и да ја зголемат потрошувачката на гориво за околу 0,3 литри на 100 километри.

Ако одлучите да купите сопствен мерач, тестовите може да помогнат. Според еден тест, победник е Flaig со оценка 1,4 (многу добро). Потоа следат AstroAI (1,7 – добро) и ATsafepro (2,1 – добро). Mannesmann добил задоволително (3,3), Qwork доволно (3,6), а Michelin мерното уредче добило недоволна оцена (5,0).

Возењето со пренизок притисок го прави автомобилот „сунѓераст“ и нестабилен, што е најзабележливо при промена на лента. Во екстремни случаи може да се активира и ESP системот – јасен сигнал дека притисокот мора веднаш да се провери. Од друга страна, нешто повисок притисок (0,2 до 0,3 бара) се смета за безбеден и може да ја намали потрошувачката. Но значително превисок притисок е опасен, бидејќи ја намалува контактната површина на гумата со патот, што доведува до послабo прилепување, особено на мокра подлога. Покрај тоа, предизвикува нерамномерно абење на шарата и го скратува векот на траење на гумата.

Најлесно е притисокот да се провери и дополни на бензинска пумпа, каде што оваа услуга обично е бесплатна. Клучно е проверката да се прави на ладни гуми, идеално пред возење или по многу кратко растојание. Топлиот воздух се шири и може да даде лажно повисок резултат. При проверка не треба да се заборави ни резервната гума, ако ја има. Контролата е задолжителна пред секое подолго патување или при сезонска промена на гумите.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни