Не толку убавата страна на автономните возила: Граѓаните на Санта Моника на работ на нервен слом!

Еден од најлошите предизвици со автономните возила во Санта Моника стана бучавата.

Жителите на Санта Моника се соочуваат со постојана бучава од автономните возила на Waymo, што им го нарушува секојдневниот живот. Поради поплаките на граѓаните, локалните власти бараат прекин на ноќните операции и промени во начинот на кој работат овие возила.

Waymo, лидер во индустријата за автономни возила, со години докажува дека иднината на транспортот е всушност сегашноста. Иако нивните технологии за автономни такси, наречени „Waymo Driver“, поминале милиони километри без сериозни инциденти, технологијата се соочува со проблеми кои не се нужно поврзани со возењето, туку со нејзината примена во урбаните средини.

Во Санта Моника, овие „роботакси“ создаваат бучава што го нарушува секојдневниот живот на локалното население. Додека автономните возила ветуваат безбедност и ефикасност, не сите градови се подготвени за 200-те возила што секојдневно минуваат низ прометните улици, оставајќи зад себе незамислива бучава и хаос во мирна населба. За локалните власти и жителите, вистинската борба само што започнува.

Бучавата е нов кошмар за жителите

Еден од најлошите предизвици со автономните возила во Санта Моника стана бучавата. Според законот, возилата мора да емитуваат звучни сигнали при движење наназад, додека сирените понекогаш се користат за дополнителни предупредувања. На прв поглед, ова е минимално нарушување, но ситуацијата се менува кога стотици возила се на едно место, како што се станиците за полнење на електрични автомобили или паркинзите.

Но, не е само звучниот шум проблемот. Рефлекторите што ја осветлуваат околината и постојаните звуци од опремата за полнење додаваат уште еден слој фрустрација кај жителите, кои се навикнати на мирни ноќи. Во својот врв, во текот на еден час, објектите можат да сместат до 200 автономни возила, што само го влошува проблемот со метежот и дополнителниот стрес.

Ноќните операции под лупа

Поради постојаните поплаки од граѓаните, локалниот совет на Санта Моника донесе одлука да побара прекин на ноќните операции во објектите за полнење автономни возила. Довербата во технологијата е голема, но практичните проблеми со секојдневниот живот тешко се игнорираат. Жителите почнаа да бараат итна промена и намалување на бучавата што се слуша доцна во ноќта, кога има поголема концентрација на возила и активноста на бензинските пумпи е најинтензивна.

Градските власти сега вршат притисок врз Waymo да ги преиспита своите операции и да воведе мерки што ќе ги задоволат и технологијата и квалитетот на живот на жителите. Решението за овој проблем бара рамнотежа помеѓу напредната технологија и традиционалните потреби на урбаните заедници.

Можни причини за проблемот

Иако автономните возила можат да донесат значителна промена во глобалната мобилност, во урбаните средини нивното влијание врз секојдневниот живот може да биде проблематично. Звуците на сирената, сигналите за рикверц, па дури и прекумерните рефлектори стануваат пречка за мирен живот во поголемите градови. Овие нарушувања не се само локален проблем, туку можат да станат глобален предизвик како што се зголемува бројот на автономни возила – роботакси.

Во случајот на Санта Моника, за да се ослободат од постојаната бучава, жителите почнаа да поставуваат сообраќајни конуси, па дури и ги блокираа пристапите до бензинските пумпи. Иако ова не е решение, јасно ја покажува растечката фрустрација кај граѓаните. Без соодветни промени, бројот на вакви инциденти би можел да се зголеми, создавајќи отпор кон автономните технологии.

Нова стратегија за смирување на граѓаните

Како одговор на поплаките, Waymo објави неколку иницијативи за намалување на бучавата и несоницата кај жителите на Санта Моника. Тие презедоа чекори за подобрување на нивниот објект за полнење електрични автомобили, вклучително и намалување на нивоата на бучава, воведување потивка индустриска опрема и садење дрвја кои треба да апсорбираат звуци.

Иако некои од тие чекори веќе се преземени, Waymo е под огромен притисок да го реши проблемот со цел да продолжи со своите операции без да создаде проблеми со локалните заедници. Иако промените веќе доаѓаат, јасно е дека автономниот транспорт сè уште треба да се прилагоди на потребите на градовите кои не се целосно подготвени за овој вид технологија во нивните прометни средини.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни