Според најновото истражување на OECD TALIS 2024, речиси секој петти ученик во Австрија доживува малтретирање, додека наставниците се борат со растечки проблеми во однесувањето и недисциплина на часовите.
Пораст на проблематично однесување
Во споредба со 2018 година, бројот на наставници кои пријавиле дека повеќе од 30% од нивните ученици имаат однесувачки проблеми пораснал од 14% на 18%. Во академските средни училишта (AHS), оваа бројка се зголемила од 3% на 6%. Речиси 29% од наставниците изјавуваат дека прекините на часовите станале вообичаени, што претставува значително зголемување во однос на 22% пред шест години.
Половина од наставниците сега велат дека чувствуваат голем притисок поради нарушување на дисциплината, додека кај помладите наставници (со помалку од пет години искуство) речиси две третини го опишуваат одржувањето на редот како сериозен предизвик.
Зголемување на насилството и малтретирањето
Околу 3% од наставниците редовно се соочуваат со насилство меѓу ученици, а 9% работат во училишта каде што вандализмот или кражбата се чести. Употребата на дрога и алкохол е забележана во 2% од училиштата, додека навреди или закани кон наставниот кадар се пријавени во 4%.
Според директорите, во секое петто училиште малтретирањето се случува барем еднаш неделно, а ист процент од учениците доживуваат долготрајно онлајн вознемирување. Малтретирањето е најчесто во училишта со голем број ученици кои не зборуваат германски како мајчин јазик или потекнуваат од економски послаби семејства.
Наставниците применуваат нулта толеранција
И покрај предизвиците, повеќето австриски учители применуваат политика на нулта толеранција кон насилството и малтретирањето. Скоро сите училишта имаат назначени лица за поддршка на ученици со лични или семејни проблеми, а над 90% од учениците бараат помош од персоналот кога се соочуваат со тешкотии.
Австрија во европски контекст
Австрија се наоѓа на средината на скалата на пријавени случаи на малтретирање во рамките на ОЕЦД. Земји како Јужна Кореја, Казахстан и Северна Македонија бележат многу помалку случаи, додека Белгија, Финска, Малта и Франција имаат повисоки стапки. Експертите забележуваат дека систематските антималтретирачки програми и кампањи за свесност во некои земји се клучен фактор за подобри резултати.
Проблеми со интеграцијата и мотивацијата
Посебен предизвик остануваат училишта во Виена со висок процент деца мигранти. Иако градот издвојува над 2,2 милиони евра годишно за бесплатни курсеви по германски, англиски и математика за околу 12.000 ученици, наставниците пријавуваат слаба посетеност и недоволна вклученост. Многу деца ги избегнуваат часовите, а поддршката од родителите често недостига.
Проблемите со однесувањето, наводите за насилство и недисциплината во австриските училишта се претвораат во поширок општествен проблем – прашање не само на образовна, туку и на социјална политика.
Извор:European Conservative