Овој број претставува значајно намалување за 16% во периодот од 2013 до 2023 година. Иако се забележува постепено намалување на бројот на смртни случаи во сообраќајни несреќи на европско ниво, статистиката покажува значајни разлики меѓу различни земји.
Во девет од земјите членки на Европската Унија, вклучувајќи ги Бугарија, Романија, Летонија, Хрватска, Грција, Португалија, Литванија, Италија и Полска, бројот на загинати достигнал 50 или повеќе смртни случаи на милион жители. Наспроти ова, земји како Шведска, Данска, Малта и Финска бележат значително помал број на смртни случаи, со 22, 27, 30 и 33 смртни случаи на милион жители, соодветно.
Три од четирите земји што не се членки на Европската Унија, а за кои Евростат објави статистички податоци — Норвешка, Исланд и Швајцарија — имаат релативно ниски стапки на смртност од сообраќајни несреќи, со по 20, 21 и 27 смртни случаи на милион жители.
Првичните податоци за 2024 година покажуваат дека бројот на смртни случаи во сообраќајни несреќи продолжува да се намалува во ЕУ, но со побавно темпо, намалувајќи се за 3%.
Податоците на Евростат покажуваат големи разлики и меѓу возачите според пол. Мажите претставуваат речиси три четвртини од смртните случаи во сообраќајни несреќи во ЕУ во периодот од 2013 до 2023 година. Истражувањата укажуваат на тоа дека мажите имаат поголема склоност кон возење под дејство на алкохол, поретко носат сигурносни појаси, и посебно се склонни на пречекорување на дозволената брзина и користење на мобилни телефони додека возат.
Пиењето алкохол е еден од клучните фактори за сообраќајни несреќи, со Шпанија како пример, каде што 26% од смртоносните несреќи се предизвикани од возачи под дејство на алкохол. Според експертите, родовите норми играат важна улога во разликите во возачките навики: мажите се поподготвени да преземат поголеми ризици и да возат поагресивно, додека жените имаат тенденција да бидат попретпазливи и да ги следат сообраќајните правила.
Експертите, како Павел Хавранек од Центарот за сообраќајни истражувања во Чешка, велат дека, иако бројот на смртоносни сообраќајни несреќи предизвикани од престигнување, алкохол и несреќи со деца и млади возачи опаѓа, земјата мора да се фокусира на намалување на бројот на жртви меѓу велосипедисти, постари лица и мотоциклисти.