Гага замина по 15 минути, Аријана ја зема „Видео на годината“: VMA 2025 — вечер во која жените доминираа

Елмонт, Њујорк – 8 септември 2025 — Ова издание на MTV Video Music Awards ќе го паметиме по две работи: првото преминување на шоуто на национална телевизија (CBS), и вечерта во која жените ја владееја сцената и наградите.

Аријана Гранде ја освои Видео на годината за „Brighter Days Ahead“, додека Лејди Гага стана Артист на годината и потоа шокантно ја напушти арената само 15 минути по почетокот за да стигне на својот концерт во Madison Square Garden. Програмата се емитуваше и на MTV и Paramount+, од UBS Arena на Лонг Ајленд, со LL Cool J како водител.

Кои се победниците?

  • Видеото на годината: Аријана Гранде – „Brighter Days Ahead“. Победата ја цементира нејзината визуелна ера во која поп-естетиката и личната нарација одат рака под рака.
  • Артист на годината: Лејди Гага. Освен главната титула, Гага ја освои и Најдобра соработка со Бруно Марс за „Die With a Smile“, а вкупно ја затвори вечерта со четири трофеи — најмногу од сите.
  • Песна на годината: ROSÉ & Бруно Марс – „Apt.“ — уште еден сигнал дека глобалниот поп и крос-жанровските дуети се новата норма.
  • Најдобар нов артист: Алекс Ворен — победа што ја валидира „creator economy“ генерацијата која се движи од платформите до чартовите.

Вкупно, Гага водеше со 12 номинации и однесе 4 награди, додека Аријана и Сабрина Карпентер завршија со по три — распределба која говори за силниот женски момент во мејнстрим попот оваа година.

Моментот на вечерта: Гага „на должност“ и на VMAs и на MSG

Гага ја презеде првата статуетка на ноќта, се заблагодари — и објасни дека мора да си замине за да го фати својот Mayhem Ball настап во MSG. Одлуката беше логистички храбар потег и медиумски магнет: симбол на тоа како суперѕвездите денес балансираат помеѓу ТВ-настани и хибридни турнеи.

Swift & Kendrick: отсутни на црвениот тепих, присутни во наративот

Тејлор Свифт однапред најави дека нема да присуствува иако беше номинирана за Артист на годината — уште еден потсетник дека во 2025 не е нужно да си во салата за да ја водиш поп-културната приказна.
Кендрик Ламар, номиниран во 10 категории, не се појави, но ја зеде Најдобра кинематографија за видеото „Not Like Us“ — ретко признание со кое VMAs ја наградија интелигентната визуелна граматика на неговиот рап-коментар.

Почести, легенди и сигнали до пазарот

Вечерта имаше јасна линија кон публиката што порасна со MTV, но денес живее на стриминг и социјални платформи:

  • Мараја Кери ја доби Наградата за животно дело (Video Vanguard Award) и испорача медли кој потсети зошто визуелниот јазик на нејзините хитови е учебник за поп-иконографија.
  • Рики Мартин стана првиот Latin Icon, а Баста Рајмс го доби Rock the Bells Visionary Award — признанија што ја картографираат историјата од TRL ерата до TikTok генерацијата.

Што ни кажаа VMA 2025 за поп-културата сега

Оваа вечер изгледаше како пресек на три важни тренда. Прво, се случи телевизиски ре-брендинг: преминот на шоуто на CBS е сигнал дека „моментите“ повеќе не се резервирани само за кабел и клипчиња на интернет. MTV го проширува досегот до семејните дневни соби и до публиката која и понатаму сака „голема вечер“ со премиум продукција, нешто што може да го врати стариот гламур на музичките награди.

Вториот тренд е женската поп-оска. Леди Гага, Аријана Гранде и Сабрина Карпентер демонстрираа дека креативната и бизнис-валутата денес е токму кај артистките кои знаат да градат ери, стадионски турнеи и визуели што функционираат и како уметност и како маркетинг. Жените не само што доминираа во номинациите и победите, туку ја креираа и целата наративна оска на вечерта.

Третата линија е глобалната. Победата на „Apt.“ на ROSÉ и Бруно Марс, заедно со силното присуство на латино и К-поп изведувачите, ја потврдуваат новата географија на попот. Колаборациите сè повеќе стануваат мостови кон различни култури и пазари, а тоа што вчера беше „ниш“ денес е централна сцена на MTV.

Во оваа комбинација на нови телевизиски стратегии, женски поп-доминации и глобални колаборации, VMAs 2025 јасно порачаа дека поп-културата никогаш не била повеќе интернационална, повеќе женска и повеќе свесна за моќта на визуелното наративно раскажување.

Ова издание на VMAs се одржа во UBS Arena и за првпат се емитуваше на CBS, покрај MTV и Paramount+, што претставува значаен исчекор во начинот на кој се позиционираат музичките награди пред пошироката публика. Главните трофеи отидоа кај Аријана Гранде за Видеото на годината, Леди Гага за Артист на годината, ROSÉ и Бруно Марс за Песна на годината и Алекс Ворен како Најдобар нов артист. Посебни признанија добија Мараја Кери за животно дело (Video Vanguard Award), Рики Мартин како Latin Icon и Баста Рајмс со Rock the Bells Visionary Award, што ја обои вечерта со ретка комбинација од носталгија и современост.

Наративот на настанот го одбележа спектакуларниот момент кога Леди Гага ја зеде првата статуетка и веднаш замина за својот концерт во Madison Square Garden, како и фактот што Тејлор Свифт и Кендрик Ламар, иако номинирани во најпрестижните категории, одлучија да не присуствуваат. Сепак, нивното влијание беше присутно, со тоа што Ламар успеа да ја освои наградата за Најдобра кинематографија. На крајот, VMAs 2025 ја потврдија својата репутација како сцена каде што музиката, телевизијата и поп-културата се сретнуваат за да испратат јасна порака: попот е глобален, жените го водат, а медиумскиот пејзаж е во постојана трансформација.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни