Од Бетани Бемис
На 7 декември 1941 година, Јапонија го бомбардираше Перл Харбор, вовлекувајќи ги САД во Втората светска војна. Веќе следниот ден, трупите на американската армија реквирираа половина од студиото на Волт Дизни во Бурбанк, Калифорнија, за нивна употреба. Но, просториите не беа сè што Дизни ќе им обезбеди на војниците. Уметниците, аниматорите и самиот Волт Дизни се вклучија во воените напори, вклучувајќи ги и Мики Маус, Пајо Паторот и другите сакани ликови на Дизни.
Во текот на раните 1940-ти, Дизни произведуваше филмови за воена обука, едукативни кратки филмови (нарачани и платени од американската влада) и воени обележја за преку 1.000 различни единици во вооружените сили на САД (обезбедени бесплатно). Целата ергела на ликови на Дизни била употребена во име на патриотизмот, а до 1943 година весниците известувале дека до 90 отсто од работата на студиото Дизни била за владини агенции.
Во 1943 година, „Њујорк тајмс“ го издвои Пајо Паторот, како „главен амбасадор, продавач на американскиот начин“ за неговото претставување на Соединетите Држави и дома и во странство. Меѓутоа, до крајот на војната, титулата „Продавач на американскиот начин“ можеби му припаѓаше на самиот Волт Дизни. Употребата на ликовите на Дизни во работата поврзана со војната помогна да се зајакне перцепцијата за брендот Дизни како симбол на Соединетите држави и нивните вредности.
Дизни беше најплоден за време на војната како засилувач на моралот за војниците. Уметниците на компанијата создадоа слики од ликовите на Дизни за амблеми на единици, на крајот обезбедувајќи ознаки на речиси 1.300 единици во вооружените сили на САД. Барањата беа толку многу што студиото мораше да формира цела единица од пет лица посветена на ознаките, под водство на уметникот Хенк Портер, за да може дури и да ја задоволи побарувачката.
Дизни соработуваше со неколку други владини програми за да ги едуцира граѓаните и да ги охрабри да го направат својот дел за воените напори. Ликовите на Дизни се појавуваа на постери, во книги, па дури и на воени обврзници за да ја зголемат нивната привлечност за децата. Примерите од колекцијата на музејот вклучуваат серија постери направени за Комитетот за храна и исхрана на Воениот совет во Калифорнија, како и книга со подвижни ликови создадени на „предлог“ на Министерството за финансии на САД. Дизни ја дизајнираше книгата Марш на победата за да ги научи децата колку е важно да се чуваат поштенски марки за воени обврзници.
На почетокот на Втората светска војна, најпознатиот производ на Дизни беше анимацијата, која логично беше искористена за патриотска употреба во едукативни кратки филмови и филмови за обука – па дури и имаше улога во меѓународната дипломатија. Анимирани кратки филмови се користеа за многу различни намени. Новиот дух помогна да се објаснат законите за данок на доход донесени во 1942 година за да се помогне во финансирањето на војната, додека Fall Out-Fall In обезбеди забава усогласена со тековните настани и промовираше патриотска служба, како што е примерот на Пајо Паторот.
Предметите прикажани овде се само мал дел од она што студиото Дизни го произведуваше за време на Втората светска војна, но тие нудат прозорец за тоа како еден од омилените американски брендови придонесе за победата на нацијата и стана нераскинливо поврзан со самата земја – со малку Дизни дипломатија и многу морал на Мики Маус.
Бетани Бемис е музејски специјалист во Одделот за политичка историја. Таа претходно блогирала за Дизни и американското искуство, историјата на право на глас и мртвите претседатели.
Извор: https://americanhistory.si.edu