Модната индустрија останува на врвот на светите загадувачи и нема сериозни тенденции да ги менува своите деловни модели и да ги направи поодржливи.
Членовите на глобалното движење „Модна револуција“, кое ги промовира човековите и еколошките права, односно целите на одржливата мода, објавија нов извештај наречен „Што ја движи модата“ каде ги анализираа 250-те најголеми светски модни брендови и ги рангираа според транспарентноста. на податоци за нивниот однос кон климата и енергијата.
Истражувањето покажа дека модната индустрија значително заостанува зад климатските цели и сè уште многу се потпира на фосилните горива, при што 86 отсто од компаниите немаат јавна цел постепено да го исфрлаат јагленот, а 94 отсто немаат јавна цел за обновлива енергија.
Речиси четвртина од најголемите светски брендови не откриваат никакви податоци за декарбонизацијата на нивниот бизнис, што укажува дека решавањето на климатската криза не им е приоритет.
За 145 марки (58 проценти), не е јасно каков е нивниот напредок во намалувањето на емисиите на стакленички гасови. Од друга страна, помалку од половина (47 проценти) од брендовите откриваат дека се посветени на научно заснованите цели за намалување на емисиите, додека 42 проценти од брендовите го откриваат својот напредок кон овие цели.
Кога станува збор за потеклото на електричната енергија неопходна за производствените процеси, модните компании се скржави за споделување податоци. Помалку од половина (43 проценти) од брендовите се транспарентни за набавката на електрична енергија на оперативно ниво, а уште помалку (10 проценти) на ниво на синџирот на снабдување. Сепак, бидејќи фабриките на големите модни брендови се претежно лоцирани во земји кои во голема мера се потпираат на фосилни горива, јасно е дека обновливите извори на енергија немаат многу (ако има) удел во напојувањето на модната индустрија.
Дури и таканаречената „одржлива“ облека сè уште може да се произведува со користење на фосилни горива. Влијанието на модната индустрија врз климата најмногу се испитува низ призмата на материјалите што се користат во нашата облека, а не преку производните процеси зад нив. Додека 58 проценти од брендовите откриваат цели за користење одржливи материјали, само мал процент откриваат извори на енергија во нивниот синџир на снабдување, што значи дека „одржлива“ облека сè уште може да се произведува во фабрики со погон на фосилни горива.
Според последните податоци, вредноста на модната индустрија се проценува на над 770 милијарди долари и тоа ја рангира како една од најпросперитетните гранки на индустријата. Со проширувањето на модната индустрија расте и побарувачката за фосилни горива, што укажува дека модните брендови треба итно да се свртат кон обновливите извори на енергија за да придонесат за намалување на емисиите на стакленички гасови за 50 проценти до 2030 година, според Движење „Модна револуција“.
Фото: pexels
Извор: index