Младите сè поретко пијат алкохол: Тренд што го менува општеството и навиките

Сè повеќе млади луѓе во 2025 година се одлучуваат за поумерен однос кон алкохолот, а многумина целосно го исфрлаат од своето секојдневие. Наместо излегувања со чаша во рака, генерациите Z и миленијалците сè повеќе го избираат здравјето, финансиската стабилност и – трезната глава.

Истражувањето „Beyond the Buzz 2025“ открива:

Четвртина од младите кои моментално консумираат алкохол планираат да го намалат внесот во текот на наредната година. Но, ова не е само моден тренд – туку дел од подлабока културна промена.

Зошто младите пијат сè помалку?

Главни причини за откажување од алкохолот:

  • Личен избор (53%) – многумина самостојно одлучуваат да го ограничат или целосно да го отстранат алкохолот, без надворешни притисоци.
  • Здравје и благосостојба (48%) – информираноста за штетните ефекти ги мотивира кон подобро физичко и ментално здравје.
  • Финансии (39%) – наместо да трошат пари на пијалаци, младите ги насочуваат кон патувања, велнес или личен развој.

Наместо алкохол – безалкохолни алтернативи

Иако се оддалечуваат од алкохолот, младите не се откажуваат од социјалниот аспект на пиењето. Сè почесто се одлучуваат за безалкохолни коктели, пива, вина и сидери – и така го задржуваат ритуалот, но без несаканите последици.

Според податоците:

  • 43% избираат безалкохолни коктели
  • 37% пијат безалкохолен сидер
  • 31% безалкохолно пиво
  • 28% безалкохолно вино

„Sober Curious“ движење – тренд што го менува општеството

Сè повеќе млади се приклучуваат на т.н. „sober curious“ стил на живот – каде што алкохолот се сведува на минимум, но без целосна забрана.
Ова движење најчесто се шири преку социјалните мрежи:

  • 36% за првпат слушнале за движењето онлајн
  • 14% преку инфлуенсери од областа на здравјето и велнесот
  • 52% од генерацијата Z и миленијалците планираат активно учество во текот на 2025 година

Нов предизвик и можност за угостителството

Овој тренд не значи крај на пијачките навики – туку почеток на нова, посвесна ера. За производителите и угостителите тоа претставува можност за развој на иновативни безалкохолни производи, нови бар менија и маркетинг стратегии насочени кон здрави, информирани потрошувачи.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни