Истражувањето „Beyond the Buzz 2025“ открива:
Четвртина од младите кои моментално консумираат алкохол планираат да го намалат внесот во текот на наредната година. Но, ова не е само моден тренд – туку дел од подлабока културна промена.
Зошто младите пијат сè помалку?
Главни причини за откажување од алкохолот:
- Личен избор (53%) – многумина самостојно одлучуваат да го ограничат или целосно да го отстранат алкохолот, без надворешни притисоци.
- Здравје и благосостојба (48%) – информираноста за штетните ефекти ги мотивира кон подобро физичко и ментално здравје.
- Финансии (39%) – наместо да трошат пари на пијалаци, младите ги насочуваат кон патувања, велнес или личен развој.
Наместо алкохол – безалкохолни алтернативи
Иако се оддалечуваат од алкохолот, младите не се откажуваат од социјалниот аспект на пиењето. Сè почесто се одлучуваат за безалкохолни коктели, пива, вина и сидери – и така го задржуваат ритуалот, но без несаканите последици.
Според податоците:
- 43% избираат безалкохолни коктели
- 37% пијат безалкохолен сидер
- 31% безалкохолно пиво
- 28% безалкохолно вино
„Sober Curious“ движење – тренд што го менува општеството
Сè повеќе млади се приклучуваат на т.н. „sober curious“ стил на живот – каде што алкохолот се сведува на минимум, но без целосна забрана.
Ова движење најчесто се шири преку социјалните мрежи:
- 36% за првпат слушнале за движењето онлајн
- 14% преку инфлуенсери од областа на здравјето и велнесот
- 52% од генерацијата Z и миленијалците планираат активно учество во текот на 2025 година
Нов предизвик и можност за угостителството
Овој тренд не значи крај на пијачките навики – туку почеток на нова, посвесна ера. За производителите и угостителите тоа претставува можност за развој на иновативни безалкохолни производи, нови бар менија и маркетинг стратегии насочени кон здрави, информирани потрошувачи.