Судот во Дизелдорф го прогласи за незаконски зголемувањето на цените на услугите на Amazon Prime во 2022 година, а организацијата на потрошувачи Verbraucherzentrale NRW најави покренување колективна тужба.
Од 15 септември 2022 година, корисниците на Prime плаќаа до 30% повеќе за своето членство. Судот во Дизелдорф неодамна ја поништи клаузулата за зголемување на цената, отворајќи можност за враќање на средствата за милиони корисници.
Амазон ги зголемува цените, повикувајќи се на инфлација
Во текот на летото 2022 година, Амазон ги извести своите корисници во Германија за зголемување на цената на услугата Prime, наведувајќи „општи и значајни промени https://www.kurir.rs/tag/10325/troskovitroškova поради инфлацијата“. Од 15 септември истата година, месечната претплата се зголеми од 7,99 евра на 8,99 евра, што претставува зголемување од 12,5%, додека годишната членарина скокна од 69 евра на 89,90 евра – зголемување на цената за 30,3%.
Организациите на потрошувачите го оспоруваат зголемувањето на цените
Организацијата на потрошувачи Verbraucherzentrale NRW ја критикуваше практиката на Amazon за зголемување на цените без согласност на клиентите. Волфганг Шулчински, претставник на организацијата, нагласи дека таквиот потег не е законски основан, поради што случајот завршил на суд.
Регионалниот суд во Дизелдорф пресуди во корист на потрошувачите, пресудувајќи дека Амазон ја зголемил цената на услугата Prime еднострано, без изречна согласност од корисниците, што ја прави неважечка. Сепак, одлуката се уште не е конечна, бидејќи Amazon има право на жалба.
Амазон разгледува жалба
Амазон во својот одговор до TECHBOOK изјави дека работел во согласност со законот во 2022 година и дека транспарентно ги информирал корисниците за промените на цените. Компанијата нагласува дека корисниците отсекогаш имале можност да го откажат своето членство и дека внимателно ќе размислат за понатамошни правни мерки.
Милиони корисници би можеле да добијат рефундирање
Корисниците на Prime сервис со годишна претплата преплаќале до 62,70 евра годишно, додека оние со месечна претплата до 28 евра повеќе. Со оглед на бројот на засегнати корисници во Германија, од Amazon може да се бара да врати стотици милиони евра.
Групна тужба во подготовка
Со цел да се осигура дека клиентите ќе си ги вратат парите, Verbraucherzentrale NRW покренува групна тужба. Засегнатите корисници можат да се регистрираат онлајн и да се приклучат на тужбата без потреба од индивидуални правни постапки. До крајот на јануари веќе се пријавиле повеќе од 82.000 корисници, а пријавувањето е можно до три недели по завршувањето на усната расправа.
Доколку судот донесе конечна одлука во корист на потрошувачот, враќањето на парите ќе се изврши автоматски, но процесот може да трае со години. Исто така, постои можност Amazon, како сличен случај во Австрија, доброволно да понуди компензација на корисниците. Во Австрија, по преговори, корисниците на Prime услугата добија рефундирање до 36,50 евра, или во готово или преку ваучер.
Засега, корисниците погодени од поскапувањето можат да се приклучат на тужбата и да чекаат понатамошни случувања, додека Amazon продолжува да ја брани својата позиција.