На конференција Connect, Мета ги претстави Ray-Ban Display, нов модел на паметни очила кои ја замаглуваат линијата помеѓу реалноста и дигиталниот свет. Благодарение на интегрираниот екран во самите леќи и додавањето на Neural Band, паметна нараквица која ги препознава движењата на рацете, корисниците можат да одговараат на пораки, да гледаат содржина на Instagram, да воспоставуваат видео повици, да фотографираат и да преведуваат разговори во реално време.
Ова е најамбициозниот чекор во развојот на паметни очила досега. Уредот е минималистички, ненаметлив и дизајниран да функционира речиси незабележливо. И токму тука започнува проблемот што ги загрижува корисниците на интернет низ целиот свет.
Дискретен дизајн, но и невидлива граница на приватноста
За разлика од мобилните телефони или паметните часовници, новите паметни очила не откриваат лесно кога се активни. Иако има индикаторско светло кое покажува дека камерата е вклучена, нивото на пренос на светлина е под 2%, па затоа е речиси невозможно да се види дека уредот снима.

Експертите истакнуваат дека овој вид дискреција може да ја поткопа довербата во јавните и приватните простори. Кога не знаете дали некој снима, фотографира или комуницира, секојдневните ситуации добиваат нова димензија на неизвесност, од неформални разговори во кафуле до чувствителни моменти во деловни или лични средини.
Новата технологија бара нови правила на однесување
Аншел Сааг, аналитичар од компанијата Moor Insights & Strategy, предупредува дека сè уште нема јасни социјални правила за вакви уреди. Потребни се јасни забрани и упатства за употреба во затворени простори како што се соблекувални, тоалети, но и во јавниот превоз и други заеднички простори.

Особена контроверзност се однесува на возењето. Очилата доаѓаат со функција за навигација, и иако Meta прикажува предупредување при откривање на поголеми брзини, функционалностите не се блокирани. Со други зборови, корисникот технички може да ги користи сите опции дури и додека вози, што покренува сериозни безбедносни проблеми.
Што се случува со податоците што ги собираат очилата?
Покрај дизајнот и видливоста, се поставува и прашањето каде завршуваат сите тие податоци. Уреди како овие постојано собираат информации, а корисниците сè уште имаат ограничен увид во тоа како компании како Мета ги користат, складираат и обработуваат.
Google наиде на голем отпор пред повеќе од една деценија со својот проект Glass, кој не успеа поради стравот на јавноста од шпионажа и губење на приватноста. Денес, со уште понапредна технологија, довербата на корисниците ќе мора да биде приоритет ако сакаат поинаков исход.

Револуција на хоризонтот, но под еден услов
Meta Ray-Ban Display очилата означуваат важен момент за иднината на носливата технологија. Тие покажуваат дека е можно да се комбинираат корисноста и естетиката, без технологијата да мора да биде наметлива. Сепак, без јасни правила, нивната употреба може да предизвика повеќе проблеми отколку придобивки.
Иднината на паметните очила ќе зависи од тоа дали корисниците, законодавците и технолошките компании ќе работат заедно за да воспостават граници што ја штитат и приватноста и безбедноста на сите учесници во дигиталниот простор.