Американската компанија за социјални медиуми Мета соопшти дека ќе ги запре сите реклами за политика, избори и социјални прашања на своите платформи во ЕУ од октомври, поради претстојното законодавство за политичко рекламирање, објави Еуроњуз.
Мета – која ги поседува Инстаграм, Фејсбук, Тредс и Вотсап – во соопштението наведува дека регулативата на ЕУ за транспарентност и таргетирање на политичкото рекламирање (TTPA) „воведува значителни оперативни предизвици и правни неизвесности“ и „нефункционални барања“.
Договорот за TTPA на ЕУ – насочен кон спречување на манипулацијата со информации и странското мешање во изборите – стапи на сила во април 2024 година, но повеќето од одредбите ќе станат целосно применливи на 10 октомври оваа година.
Според правилата, политичките реклами мора да носат етикета за транспарентност и јасно да ги идентификуваат клучните информации како што се спонзорите, изборите со кои се поврзани, платените износи и техниките на таргетирање.
Мета и правната несигурност
Мета изјави дека од 2018 година има воспоставено алатки кои обезбедуваат транспарентност за реклами за политика и избори. Тие бараа од огласувачите да завршат процес на овластување, а „Мета“ ги чуваше овие податоци во својата јавно достапна библиотека со реклами. Сепак, новите обврски на TTPA „создаваат неодржливо ниво на сложеност и правна несигурност за огласувачите и платформите што работат во ЕУ“, соопшти компанијата .
Додадено е дека поради ограничувањата, „луѓето ќе гледаат помалку релевантни реклами на нашите платформи“.
Мета рече дека луѓето или кандидатите во ЕУ сè уште можат да објавуваат и да дебатираат за политика на нејзините платформи.
Соопштението на технолошкиот гигант доаѓа откако Google во ноември минатата година изјави дека ќе ги забрани и политичките реклами поради новите правила.
Промените важат само за Европа.
DSA сонди
Европската комисија воведе неколку иницијативи за борба против странското мешање и дезинформациите во изборите. На пример, започна неколку истраги согласно Законот за дигитални услуги (DSA), кој ги обврзува онлајн платформите да се справат со нелегалната содржина поврзана со дезинформациите.

Фејсбук и Инстаграм на Мета беа погодени со формални постапки во април 2024 година поради сомнителни прекршувања поврзани со нивните политики и практики за измамничко рекламирање и политичка содржина на нивните услуги. Истрагата е сè уште во тек.
Неколку избори на ЕУ беа цел на дезинформации. На 6 декември, Романија стана првата земја од ЕУ што откажа избори поради странско мешање, по извештаите за манипулација со информации на апликацијата за споделување видеа TikTok.