По повеќе од две децении, Мета ја враќа една од најстарите и најнеобични функции на Фејсбук, боцкање. Некогаш се сметаше за дигитален знак на внимание без вистинско значење, боцкањето сега добива модерна верзија насочена кон привлекување на помлади корисници.
Компанијата објави преку Инстаграм дека боцкањето повторно ќе биде лесно достапно на корисничките профили во апликацијата Фејсбук. Исто така, корисниците сега можат да ја посетат страницата facebook.com/pokes за да ја видат историјата на боцкањето, давајќи ѝ на функцијата видливост каква што немала долго време.

Боцкањето беше воведено на почетокот на Фејсбук, кога опциите за интеракција беа ограничени. Тогаш, можевте да оставите коментар на нечиј ѕид и, секако, да испратите боцкање. Значењето на овој потег никогаш не беше сосема јасно, во зависност од контекстот, се толкуваше како флерт или непријатна шега.
И покрај тоа што никогаш немаше специфична функција, боцкањето стана дел од идентитетот на Фејсбук. Со текот на времето, со појавата на нови опции и редизајн на платформата, беше турнато во втор план. Иако никогаш не беше целосно отстрането, беше речиси невозможно да се најде без да се знае точно каде да се бара.
Гејмификација на покето за нова генерација
Овој пат, Мета се обидува да внесе нов живот во функцијата преку гемификација. Воведени се емотикони кои се појавуваат во зависност од бројот на боцкања разменети меѓу корисниците, потсетувајќи на системот за наградување што го користи Snapchat.
Компанијата минатата година објави дека видела дури 13 пати поголем број боцкања откако ја направи функцијата повторно видлива преку пребарување. Сега изгледа дека сака да го искористи тој бран на интерес, особено кај младите корисници кои дури и не ја доживеале оригиналната ера на боцкањето на Фејсбук.
Враќањето на оригиналниот Фејсбук
Марк Закерберг постојано нагласуваше дека сака да го врати духот на „стариот Фејсбук“, каде што фокусот беше на вистинските пријатели, а не на алгоритамски сервираната содржина. Боцкањето совршено се вклопуваше во тој концепт, колку и да беше чудно, беше автентично.
Враќањето на оваа функција е дел од пошироката стратегија на компанијата за повторно освојување на помладата публика. Во ера каде што сите нудат слични форми на комуникација, потпирањето на една стара, смешна и донекаде бесмислена функција може да биде токму она што Мета треба да се издвои.
Може ли Мета повторно да ја врати својата популарност?
Клучното прашање е дали денешните корисници ќе го прифатат „poking“ или ќе го отфрлат како застарен трик. Помладата публика порасна со динамични начини на комуникација, од директни пораки до краткотрајни приказни. Еден клик без конкретен резултат можеби повеќе нема да има иста тежина.
Сепак, Мета очигледно сака да ги провери реакциите. Со враќање на „poking“ во фокусот и додавање елементи на игра во него, компанијата се обидува да спои носталгија, забава и можеби малку иронија за да внесе нов живот во една од најнеобичните опции што Фејсбук некогаш ги имал.