Истражувањето на аналитичката компанија Authoritas открива дека веб-страници кои претходно биле прворангирани можат да изгубат до 79% од сообраќајот доколку нивната содржина се појави под AI-резиме. Најчесто, корисниците не кликнуваат на линковите бидејќи AI веќе го прикажува саканиот одговор директно на страната.
Друга студија, спроведена од Pew Research Center врз основа на 69.000 пребарувања, открива дека корисниците кликнале на линкови под AI-резиме само еднаш на секои 100 пребарувања.
Google ги отфрла наодите, велејќи дека методологијата е „погрешна и не претставува типичен сообраќај“. Компанијата тврди дека AI-резимеата всушност поттикнуваат нови пребарувања и дека секојдневно испраќаат милијарди кликови кон веб-страници.
Меѓутоа, британски издавачи веќе чувствуваат последици. Претставник на MailOnline изјави дека откако AI-резимеа се појавиле во резултатите, кликовите се намалиле за 56% на десктоп и 48% на мобилни уреди.
Правна жалба до британските регулатори
Здруженија како Foxglove, Independent Publishers Alliance и Movement for an Open Web поднесоа жалба до британската Агенција за конкуренција и пазари (CMA), обвинувајќи го Google за злоупотреба на доминантната позиција.
„Google ја користи содржината на новинарите за да ја задржи публиката во својот затворен екосистем, заработувајќи на туѓ труд, а при тоа го уништува квалитетното новинарство,“ рече Овен Мередит од News Media Association.
Роса Керлинг од Foxglove додава: „Google не само што краде новинарска содржина, туку ја користи за свои алатки и профит, додека го попречува пристапот на медиумите до својата публика.“
Извор: The Guardian