Малезија одобри нова потрага по исчезнатиот авион MH370 од 2014 година

Малезиската влада соопшти дека начелно се согласила да ја продолжи потрагата по патничкиот авион кој исчезна пред 10 години во една од најголемите мистерии на авијацијата.
Фото: Aero Icarus/Flickr

Летот MH370 на Малезија ерлајнс исчезна во март 2014 година додека беше на пат кон Пекинг, Кина, од Куала Лумпур во Малезија со 239 луѓе во него.

Напорите за лоцирање на остатоците од Боингот 777 се распрснуваа со текот на годините, а стотици семејства на оние што беа во него се опседнати од трагедијата.

Во петокот, министерот за транспорт на Малезија, Ентони Лок, рече дека кабинетот начелно одобрил договор од 70 милиони долари со американската компанија за поморско истражување Ocean Infinity за пронаоѓање на авионот.

Според аранжманот „без пронаоѓање, без надомест“, Ocean Infinity бидат исплатени само кога ќе се најдат остатоците.

Потрагата по остатоците на MH370 во 2018 година од страна на Ocean Infinity под слични услови заврши неуспешно по три месеци.

Мултинационален напор кој чинеше 150 милиони долари заврши во 2017 година по две години пробивање на огромни води. Владите на трите вклучени нации – Малезија, Австралија и Кина – рекоа дека потрагата ќе биде обновена само „доколку се појават веродостојни нови докази“ за локацијата на авионот.

Додека владата „во принцип“ ја прифати понудата на Ocean Infinity, Лок рече дека преговорите за конкретните услови од договорот сè уште се во тек и ќе бидат финализирани на почетокот на следната година.

Новата потрага ќе опфати површина од 15.000 квадратни километри во јужниот дел на Индискиот Океан, врз основа на новите податоци за кои Куала Лумпур утврди дека се „веродостојни“, рече министерот.

„Се надеваме дека овој пат потрагата ќе биде позитивна“, рече Лок, додавајќи дека пронаоѓањето на остатоците ќе им обезбеди крај на семејствата.

Роднините на патниците на MH370 го поздравија одобрението на малезиската влада за нова потрага.

„Многу сум среќна за веста… Се чувствувам како да го добивам најдобриот божиќен подарок досега“, изјави за New Straits Times Жакита Гонзалес, сопруга на надзорникот на летот на MH370, Патрик Гомес.

„Оваа објава буди мешани емоции – надеж, благодарност и тага. По речиси 11 години, неизвесноста и болката од немањето одговори беа неверојатно тешки за нас“, изјави и Интан Мајзура Отаман за весниците. Нејзиниот сопруг, Мохд Хазрин Мохамед Хаснан, бил член на кабинската екипа.

Џианг Хуи, чија мајка била во авионот, изјави за новинската агенција Ројтерс дека малезиската влада мора да има „поотворен пристап“ кон потрагата за да дозволи повеќе играчи да учествуваат.

Во соопштението, извршниот директор на Ocean Infinity, Оливер Плункет, рече дека одлуката на малезиската влада е „одлична вест“, додавајќи: „Со нетрпение очекуваме да споделиме дополнителни ажурирања во новата година, откако ќе ги финализираме деталите и тимот ќе се подготви за заминување“.

Летот MH370 полета од Куала Лумпур во раните утрински часови на 8 март 2014 година. Ја загуби комуникацијата со контролата на летање помалку од еден час по полетувањето и радарот покажа дека скршнал од планираната патека на летот.

Инспекторите генерално се согласуваат дека авионот се урнал некаде во јужниот дел на Индискиот Океан – иако не е јасно што точно се случило.

Парчиња урнатини, за кои се верува дека се од авионот, се одлеале на бреговите на Индискиот Океан во годините по исчезнувањето.

Околу исчезнувањето на авионот никнаа мноштво теории на заговор, од шпекулации дека пилотот намерно го соборил авионот до тврдењата дека бил соборен од странска војска.

Истрагата за исчезнувањето на авионот од 2018 година покажа дека контролите на авионот најверојатно биле намерно изманипулирани за да се тргне од курсот – но не донесе заклучоци за тоа кој стои зад тоа.

Инспекторите тогаш рекоа дека „одговорот може да биде конечен само ако се пронајдат остатоците“.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни