Еден од главните фактори е регенеративното кочење. Овој систем ја користи енергијата од забавувањето за полнење на батеријата, наместо да се користат традиционалните кочници. Тоа значи дека автомобилот почнува да забавува веднаш штом возачот го пушти педалот за гас. Особено кај возењето со „една педала“, кочењето е постепено и без класичен импулс на кочниците. Овој тип на забавување создава несогласување помеѓу тоа што го чувствува телото и она што го обработува мозокот, што може да предизвика вртоглавица и чувство на мука.
Дополнително, електричните автомобили овозможуваат тивко и континуирано забрзување. Бидејќи моторот е електричен, нема класични звуци или вибрации кои би сигнализирале промена на брзината. Мозокот, кој се потпира на овие сетилни сигнали за да ја оцени динамиката на движењето, останува без критични информации. Затоа, иако возењето е мазно и предвидливо, патниците може да чувствуваат непријатност и „мука во електрични автомобили“.
Научниците објаснуваат дека телото и мозокот се навикнати на одредени аудитивни и тактилни сигнали за одржување на рамнотежата и ориентацијата. Во класичните автомобили, звукот на моторот, вибрациите и импулсите од кочниците им даваат на сетилата информации за движењето. Во електричните возила овие сигнали се намалени или отсутни, што го зголемува ризикот од вртоглавица и непријатност.
Некои експерти предлагаат производителите на електрични автомобили да воведат визуелни или аудитивни сигнали кои би предупредувале на промени во забрзувањето или кочењето. На пример, амбиентално осветлување кое се менува при кочење или нагло забрзување може да помогне мозокот да добие дополнителни податоци и да ја намали муката.
За оние кои лесно чувствуваат непријатност во електрични автомобили, постојат практични совети за ублажување на симптомите. Вклучување на „eco“ режим на возење, кој обезбедува постепено забрзување и помалку агресивни реакции на командите на возачот, може значително да ја намали појавата на мука. Исто така, внимателно управување со педалите за гас и кочница, со постепени промени, помага телото полесно да се прилагоди на новите услови.
Иако електричните автомобили се иднината на мобилноста, тие претставуваат предизвик за сетилата на патниците кои се навикнати на традиционални возила. Муката што ја чувствуваат патниците не значи дека автомобилот е проблематичен, туку покажува дека нашите сетила сè уште се прилагодуваат на новата технологија. Патниците можат да се заштитат со внимателно седење, следење на возачот и избор на начини на возење кои ја намалуваат брзата промена на динамиката.
Патувањето во електричен автомобил може да биде удобно и без мука, но бара свесност за овие особености и малите прилагодувања од страна на возачот и патниците. Разбирањето на причините за „мука во електрични автомобили“ е клучот за безбедно и пријатно патување, особено за оние кои се чувствителни на возење и лесно добиваат вртоглавица.