Во Соединетите Американски Држави, воздушниот сектор доживува нов удар веќе се регистрирани над 1.000 откажани летови во еден ден како резултат на финансискиот застој на федералната администрација, а прогнозите предупредуваат дека ако ситуацијата се продолжи, бројот на откажувања може да се искачи до 15‑20% од сите летови.
Според податоците на Federal Aviation Administration (FAA), кризата е предизвикана од сериозен недостаток на контролори на воздушен сообраќај — околу 3.500 помалку од потребното, поради блокадата и неплатените работни денови.
Во петокот, бројките покажуваат дека се откажани околу 820‑1.000 летови низ цела САД како дел од првиот бран на мерки за намалување на капацитетот во 40‑тe најпрометни аеродроми.
Луѓето што патуваат се соочуваат со долги редици за проверки, неспособност за пререзервации и неизвесност. На пример, авионската компанија American Airlines соопшти дека еден ден имало околу 12.000 погодени патници и приближно 220 откажани летови.
Ова значи дека на дневно ниво може да бидат откажани илјадници летови, со последици не само за патниците, туку и за теретниот сообраќај, ланците на снабдување и одржувањето на нормалната работна мрежа.
До сега, стапката на откажани летови низ годината е релативно ниска — во 2025‑та стапката изнесува околу 1,72%, според агенции за анализа. Но, оваа нова криза ја менува играта — најавените мерки се далеку поголеми од типичните стапки на откажувања (обично 1‑2% годишно).
Експертите предупредуваат дека дури и ако блокадата биде решена наскоро, ќе биде потребно време да се врати нормалниот распоред на летови — односно, „губитокот на капацитет“ нема да исчезне преку ноќ.
За патниците тоа значи дека треба да го проверат статусот на нивниот лет, да имаат резервни опции и да бидат подготвени на дополнителни трошоци и одложувања. За индустријата, потенцијалните откажувања на ниво од десетици илјади летови би значеле економски удар — зголемен трошок, преориентирање на патници, можеби дури и укоренување на довербата во времето на празнични патувања.
Доколку ситуацијата со блокадата на федералното финансирање не се реши, сценариото „15‑20% од летовите откажани“ веќе не е само теоретско — тоа може да стане реалност.