Корисниците на Instagram со недели се жалат на значително зголемување на бројот на сметки кои по грешка се блокирани или суспендирани. Многумина, иако без директни докази, се сомневаат дека проблемите се поврзани со употребата на автоматизација преку вештачка интелигенција (AI).
Meta досега не понуди официјална изјава на оваа тема.
Според сè поголем број објави на социјалните мрежи, вклучувајќи Reddit и X, корисниците известуваат дека нивните сметки биле блокирани иако не ги прекршиле условите за користење или другите политики на компанијата. Дополнително, кога поднеле жалба за преглед на сметката, некои тврдат дека не добиле никаков одговор.
Други нагласуваат дека немаат начин директно да контактираат со некој од тимот за поддршка на Meta, што ги остава без јасен следен чекор.
„Веќе поднесов повеќе жалби, ја прикачив мојата лична карта и се обидов да се обратам преку сите официјални канали на Meta, но сум целосно игнориран. Се чувствувам како да викам во празнина“, напиша еден корисник на Reddit (u/Dyrovicious) за тоа како му била блокирана личната Instagram сметка.
Важно е да се напомене дека Meta нуди претплата за верификувани сметки за креатори и бизниси, која вклучува приоритетен пристап до корисничка поддршка.
Врвните објави во Instagram заедницата на Reddit речиси целосно се фокусирани на брановите блокирања и тоа веќе неколку недели. На X, корисниците ги преплавуваат одговорите под објавите на Instagram со молби компанијата конечно да преземе нешто или барем јавно да го признае проблемот. Петиција на Change.org поврзана со блокирањата веќе има над 4.000 потписи.
Секако, големите интернет-компании неизбежно се соочуваат со одреден број лажно позитивни детекции поради автоматизираните системи за модерирање, кои понекогаш грешат. Но прекумерниот број блокирања стана понов фокус – и проблем за кој многумина веднаш ја обвинуваат вештачката интелигенција.
На пример, Pinterest оваа година се соочи со сличен проблем со масовни блокирања, каде што корисниците се жалеа дека нивните активности и објави не ги прекршувале политиките на компанијата. Една група корисници тогаш се закани и со правни мерки. Во мај Pinterest конечно призна дека масовните блокирања биле резултат на „внатрешна грешка“, но не сакаше да ја открие точната причина. Компанијата тврди дека грешката не била поради AI-модерација.
Во случајот на Instagram, проблемите не влијаат само на личното користење на апликацијата, туку и на егзистенцијата на луѓето, бидејќи и бизниси биле погодени од масовните блокирања.
„Ова е мојата егзистенција, мојата целосна работа. Во голема мера се потпирам на Instagram за клиенти,“ напиша еден корисник на Reddit (u/Paigejust) за својата суспензија.
„Ова блокирање директно го погоди мојот бизнис и сета напорна работа и брендирање што сум ја вложила со часови во мојот бизнис, мојата теретана и моите студенти,“ сподели сопственичка на теретана на Reddit (u/CourtShaw).
Без пристап до внатрешни податоци од компанијата, тешко е од надвор да се утврди дали неодамнешните блокирања се навистина зголемени или се дел од типичниот број лажни детекции. До денес, Meta сѐ уште нема јавно признаено дека постои проблем.
Дополнително загрижувачки е тоа што некои корисници на Instagram известуваат дека биле лажно блокирани поради сериозни прекршоци, вклучувајќи и CSE (експлоатација на деца). Тие предупредуваат дека вакви обвинувања се погубни за кариера и углед, оставајќи ги во длабока загриженост.