Филмската индустрија се промени на многу начини со пристигнувањето на услугите за стриминг, а пандемијата само дополнително го забрза процесот на преместување на голем број жанрови од кината на малите екрани. Иако многу филмаџии на почетокот негодуваа за ова, работите се развиваа како што се развиваа и кината станаа места каде што огромното мнозинство од времето се прикажуваа, блокбастери кои припаѓаа на поголема франшиза, главно Marvel или DC.
И додека некои кренаа паника поради тоа и тврдеа дека ова е „смртта на кинематографијата“, други беа свесни дека тоа е класично холивудско молзење на тренд кој има рок на траење.
Тоа донекаде се случи. Мора да се признае, филмовите за суперхерои сè уште се сеприсутни, но секоја година се повеќе филмови докажуваат дека на публиката и е доста од „штампањето“ филмови за суперхерои и се повеќе бара нешто ново и различно. Летово двајцата големи претенденти за вниманието на публиката не се суперхероите на Marvel и DC, туку Barbie и Oppenheimer. Прилично е јасно дека Barbie ќе излезе како победник од трката, но освежувачки е да се види дека дискусијата е за филмови кои не спаѓаат во очекуваниот модерен блокбастер.
Доколку ја погледнеме листата на претстојни филмови, исто така евидентно е луѓето кои не ги интересираат филмовите за суперхерои ќе имаат повеќе од доволно причини да одат во кино до крајот на годината. Да се надеваме дека ова е показател за некој нов тренд, а ако не е, барем ќе имаме година на квалитетни филмови.
- Barbie
Шансата да пропадне филм за Барби е теоретски многу мала. Со буџет од преку 145 милиони долари, ол-стар актерска екипа и фактот дека е заснован на веќе суперуспешен глобален феномен, филмот на Грета Гервиг изгледа како совршен рецепт за профитабилна летна забава. Дополнително, пристапот на сценаристите (Гервиг и Ноа Баумбах) е доволно интересен што сето тоа не изгледа како уште една холивудска измама, туку филм кој крие малку повеќе под површината отколку што може да очекувате.
- Oppenheimer
Доколку филмот на Кристофер Нолан стане само умерен хит, ќе биде голем успех не само за режисерот туку и за целата филмска индустрија. Биографскиот филм за теоретскиот физичар ни во најлудата фантазија не изгледа како нешто што ќе ги привлече масите во театрите, но ако се случи, можеби ќе се отвори вратата за некои други, малку посмели проекти. Од друга страна, ова е Нолан, а креативната слобода што тој ја има, ја немаат сите режисери.
- Asteroid City
Новиот филм на Вес Андерсон нема да биде хит, но убаво е да се гледа во кината. Хумористичната драма сместена во ретро-футуристичка верзија на 1950-тите е првенствено магнет за љубителите на уникатниот стил на Андерсон, кој навистина вреди да се види на големото платно.
Започна да се прикажува во САД во средината на јуни и заработи солидни 50 милиони долари, а остатокот од светот ќе го гледа до август, што може да резултира со повеќе од солидна заработка (за филмовите на Андерсон).
- Dune: Part II
Тврдокорните обожаватели на Херберт веројатно имаат список на вообичаени негодувања на филмот, но „Дина“ на Денис Вилнев е еден од најдобрите блокбастери во последните десет години и е филмско ремек дело кое на многумина им ја врати вербата во концептот на блокбастери. Овој епски научно-фантастичен филм не само што собра одлична актерска екипа, ги подигна специјалните ефекти на следното ниво и беше поставка на култниот шаблон што го чекавме, туку делуваше и како „блокбастер поголем од блокбастер“. Филм кој мора да го погледнете во кино. Се надеваме дека продолжението е на тоа ниво.
- Wonka
Идејата дека секој лик мора да има своја „приказна за потекло“ е иритирачка холивудска практика која често резултира со непотребни филмови чија единствена цел е експлоатација и очајнички обид да се создаде нова франшиза. Но, кога Пол Кинг, чии две продолженија на Падингтон се несомнени класици, стои зад филмот, приказната станува многу поинтересна. Има одлична актерска екипа предводена од талентираниот Тимоти Шаламет кој ќе го игра легендарниот пронаоѓач Вили Вонка.
- Killers of the Flower Moon
Кината ќе биде единствениот начин за „непиратите“ од регионот, да ја гледаат 200 милиони „тешката“ епска западна криминална драма на Мартин Скорсезе со Леонардо ди Каприо во главната улога. Заплетот на филмот следи низа убиства што се случиле во Оклахома на почетокот на 20 век, а филмот го чекаме од 2016 година, кога Imperative Entertainment ги откупи правата на книгата на Дејвид Гран. Филмот заработи деветминутни овации во Кан, а колку ќе заработи во ограничената кино дистрибуција ќе видиме во октомври.
- The Killer
Сè што треба да знаете за моменталната состојба на филмската индустрија може да се сумира во фактот дека Мартин Скорсезе и Дејвид Финчер имаат филмови кои нема да бидат достапни во сите кина. Се разбира, нема потреба да жалиме за судбината на филмовоте, бидејќи и двата филма веројатно ќе постигнат рекордна гледаност на Apple TV и Netflix, но би било одлично ако можеме да ги видиме двата филма во кината. Во основа, Финчер се враќа во жанрот трилер и со психолошки акционен трилер заснован на стрипот на Алексис Нолент (Matz) кој го следи животот на првично неименуван убиец. Главните улоги ги толкуваат Мајкл Фасбендер, Чарлс Парнел и Тилда Свинтон.
- Napoleon
Се чинеше дека историските драми го добија последниот клинец во ковчегот откако одличниот „The Last Duel“ на Ридли Скот помина буквално незабележан (заработи само 30, а имаше буџет од преку 100 милиони долари). Режисерот тогаш ги обвини младите кои гледаат само суперхерои во кината, но секако, тоа беше покомплексен проблем и уште една од многуте „жртви“ на пандемијата. Но, Скот се враќа не со еден, туку со два епски историски спектакли. Ќе зборуваме повеќе за продолжението на Гладијатор, а првиот е Наполеон, кој го следи воено-политичкиот подем на Бонапарта низ призмата на турбулентниот однос со царицата Жозефина.
Извор: Index.hr