Декларираниот домет не секогаш е вистински
Електричните автомобили денес можат да поминат поголеми растојанија, побрзо се полнат и имаат поголема достапност на полначи отколку пред десет години. Сепак, стравот од тоа дека батеријата ќе се испразни пред да стигнете на дестинацијата сè уште ги одвраќа многу купувачи. Ново истражување покажува дека овој страв не е без основа.
Четиригодишно тестирање со шокантни разлики
Австралиското автомобилско здружение (AAA) спроведе четиригодишно истражување, финансирано од австралиската влада, за да понуди реални податоци за дометот и потрошувачката на електричните возила.
Пет различни модели биле возени во услови што максимално наликуваат на секојдневно возење. Резултатите открија значителни разлики меѓу официјалните бројки и реалните мерења – кај еден модел разликата достигнала дури 23%.
Најголемото разочарување – BYD Atto 3
Иако производителот наведува домет од 480 км, BYD Atto 3 во тестот издржал само 369 км, што е 111 км помалку од ветеното.
Ни Tesla Model 3 не ги исполни очекувањата – наместо декларираните 513 км, во тестот поминал 441 км, или 14% помалку.
Нееднакви отстапувања меѓу моделите
Истражувањето покажа дека нема конзистентност во отстапувањата ниту меѓу различни брендови, ниту меѓу модели на ист производител. Кај некои автомобили разликата е минимална, кај други – огромна, што дополнително ги збунува купувачите.
Kia EV6 и Tesla Model Y имаа отстапување од само 8% (околу 44 км), а најдобро се покажа Smart #3, кој наместо 455 км, помина 432 км – само 5% помалку.
Проверувајте пред купување
Ова истражување уште еднаш потврдува дека декларираниот домет треба да се зема со резерва. Некои производители даваат реални бројки, но други имаат премногу оптимистични проценки, што на крај може да доведе до разочарување.