Која е тајната на Victoria’s Secret? Како ревијата на долна облека стана глобален моден спектакл

Она што започна како промотивна парада за новите колекции на брендот Victoria’s Secret, денес е најгледаната модна ревија во светот. Со милиони гледачи секоја година, настанот се претвори во културен феномен кој ги спојува модата, музиката и поп-културата.

Првата ревија на Victoria’s Secret се одржа во 1995 година, со цел едноставно да ја рекламира новата линија на долна облека. Но, за разлика од елегантните, затворени модни недели во Париз или Милано, американскиот бренд ја претвори својата писта во театарска сцена, комбинирајќи спектакл, фантазија и гламур.

До крајот на 1990-тите, брендот ја изгради својата митологија преку „ангелите“ — модели кои со кристални крила претставуваа симбол на сензуалност и луксуз. Во 2001 година, ревијата се пренесуваше во прајм-тајм на националните телевизии, со настапи од музички ѕвезди како Џастин Тимберлејк и Тејлор Свифт, претворајќи се во спој на мода и забава без преседан.

На годинешната ревија, која ја следеа околу три милиони гледачи низ светот, повторно прошетаа имиња како Адриана Лима, Жизел Бундшен и сестрите Хадид, но и неколку нови лица. За првпат на пистата се појави професионален спортист – кошаркарката Ангел Рис од WNBA, облечена во цветен комплет со пердувести крила.

Настанот вклучи и прв K-Pop настап со јужнокорејската група TWICE, како и прва латино-изведба со Карол Џи, со што брендот покажа обид да се отвори кон помладата и повеќеразлична публика.

И покрај постојаните дебати за телесна позитивност и родова инклузивност, Victoria’s Secret останува верна на својот еднодимензионален, идеализиран поим за женственост. Ревијата и натаму е производ на милионски вреден бизнис, финансиран од спонзори, брендови и стриминг платформи.

Во 2019 година шоуто беше укинато поради пад на гледаноста и критики за исклучување на плус-сајз и трансродови модели. Но, враќањето во 2024 и 2025 година покажа дека брендот е далеку од заборавен.

Додека Chanel и Dior ја градат својата моќ преку реткост и традиција, Victoria’s Secret ја базира својата влијателност врз масовноста и забавата. Француските и италијанските модни куќи никогаш не би можеле да ги претворат своите писти во поп-концерти без да го изгубат престижот – но токму тоа е силата на Victoria’s Secret: достапен гламур што се гледа и се продава глобално.

Со пазарна вредност од околу 2 милијарди евра и бруто-маржа од 36%, Victoria’s Secret останува доказ дека во светот на модата – фантазијата, пердувите и светкавите крила сè уште продаваат сон.

Извор: Euronews

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни