Повеќе од една петтина европски компании доживеале сајбер инциденти во 2024 година, според податоците на Евростат. Најпогодена земја е Финска, каде што 42% од бизнисите биле изложени на ИТ инциденти. Високи стапки се забележани и во Полска (32.5%) и Малта (29%), додека најмалку погодени се Австрија (11.5%) и Словенија (11.6%).
Меѓу најзасегнатите сектори е снабдувањето со електрична енергија, гас, пареа и климатизација (29%), а веднаш зад него се информациските технологии (28%), стручните и технички дејности (27%), недвижностите (25%) и водоснабдувањето и управувањето со отпад (24%).
Потрошувачите, исто така, се загрижени. Според истражување на Mastercard спроведено во Франција, Германија, Италија, Шпанија и Велика Британија, половина од граѓаните сметаат дека ќе бидат жртва на сајбер измама, а 53% се грижат за онлајн безбедноста секоја недела. Во Шпанија, дури 81% изјавиле дека биле мета на измами, што е највисока бројка во анкетата.
Најголема загриженост кај граѓаните предизвикува содржината генерирана со вештачка интелигенција. Само 8% од анкетираните во споменатите земји веруваат дека би можеле да препознаат измама базирана на АИ. Италијанците се најмалку самоуверени (6%), додека Германците и Британците се нешто посигурни (11%).
Најчести видови сајбер измами се: измами во онлајн купување (32%), инвестициони и криптовалутни шеми (27%), кражба на идентитет (25%) и романтични измами (24%). Околу 19% пријавиле измами со патувања и билети.
И покрај сериозноста на заканите, 52% од Европјаните би се срамеле доколку станат жртва на измама, а 44% не би кажале никому.
Како мерки на заштита, најчести практики се проверка на испраќачот на е-пошта (65%), користење силни лозинки (60%) и проверка на непознати контакти (61%). Двојната автентикација ја користат 56%, безбедносен софтвер 55%, биометриска најава 47%, а VPN користат 46% од испитаниците.