Мобилните апликации станаа главна точка за онлајн купување за стотици милиони потрошувачи ширум светот. Од секојдневни потреби до брза мода и електроника, апликациите за е-трговија денес силно го обликуваат начинот на кој луѓето пребаруваат, споредуваат и купуваат производи често и преку државни граници.
Amazon: Глобален лидер без конкуренција
Според податоците од платформата Similarweb, Amazon убедливо е најкористената апликација за е-трговија во светот, со просечно 651,7 милиони активни корисници месечно.
Неговата доминација се темели на: исклучително широк асортиман на производи, силна логистичка инфраструктура и високо ниво на доверба во брендот
Amazon е особено силен во Северна Америка и Европа, но има значајно присуство и во делови од Азија. Интересно е што Amazon е една од само три компании во топ 10 кои немаат седиште во Азија.
Азиска доминација во топ 10
Азиските платформи сочинуваат дури седум од десет најкористени апликации за е-трговија во светот. Меѓу нив се издвојуваат:
- Shopee – 392,8 милиони активни корисници месечно
- Temu – 246,4 милиони
- Shein – 215,1 милион
Нивниот брз раст е резултат на комбинација од: дизајн прилагоден за мобилни уреди, агресивна ценовна политика и силно локализирани понуди
Раст на Индија и Југоисточна Азија
Индија и Југоисточна Азија бележат силен раст на дигиталната трговија:
- Flipkart – 190,8 милиони корисници
- Meesho – 159 милиони корисници
Двете платформи го одразуваат забрзаниот раст на онлајн потрошувачите во Индија, поттикнат од поголемата достапност на паметни телефони и интернет.
Во Југоисточна Азија, значајна улога има Lazada, со 109,2 милиони активни корисници месечно, која функционира како регионален екосистем присутен на повеќе пазари.