Кои производи за контрацепција им се достапни на мажите?

Глобалните студии, поддржани од организации како што се Фондацијата Гејтс или Обединетите нации, откриваат зголемен интерес за нови машки контрацептиви

На планетата живеат повеќе од две милијарди мажи во репродуктивен период. Секоја втора бременост е непланирана. Товарот често паѓа на жените, додека мажите имаат малку опции за контрола на нивната плодност.

Глобалните студии, поддржани од организации како што се Фондацијата Гејтс или Обединетите нации, откриваат зголемен интерес за нови машки контрацептиви.

Кои производи им се достапни на мажите за контрацепција?
Покрај кондомите и вазектомијата – хируршка интервенција – научниците работат на повеќе од сто иновативни производи, покажуваат податоците од Иницијативата за машка контрацепција (MCI).
Некои методи го спречуваат развојот на сперматозоидите. Други се фокусираат на спречување на сперматозоидите да се движат за да не можат да стигнат до јајце клетка, а одредени техники можат да ја спречат спермата да ја оплоди јајце клетката. Досега, обидите да се развијат нови методи на машка контрацепција постојано беа неуспешни.

Хормоналните производи моментално се на нагорна траекторија. NES/T гелот, кој се нанесува на рамото, е најнапредниот во клиничките испитувања до сега и е водечки во трката. Меѓу најперспективните производи е и гелот на компанијата Contraline, како и нехормоналната дневна таблета од компанијата YourChoice. Моментално се тестираат на луѓе, но нема да бидат достапни на пазарот уште пет до десет години.


Нов пристап: Термичка контрацепција

Неколку производи, кои се веќе достапни, користат посебен пристап – топлина. Во Франција се продава термална долна облека со греалка. Тестисите се опкружени со слој кој ослободува топлина, што го попречува производството на сперматозоиди, пренесува Дојче веле.

Според Логан Никелс, главен истражувач на MCI, за носење на производот на пазарот е потребна поддршка од големите фармацевтски компании. Но, наместо да водат, фармацевтските гиганти им оставаат на иноваторите (стартапи) да преземат ризик.

Последниот голем напор се случи пред повеќе од една деценија. Германскиот фармацевтски гигант Баер ја тестираше машката контрацепција на луѓе и откри дека е „ефикасна и со толерантни несакани ефекти“. И покрај овој успех, Баер ги прекина сите истражувања за контрола на машката плодност. Во изјава за ДВ, Баер објасни дека се сомневаат дека производот ќе биде комерцијално успешен. Абви и Фајзер велат дека не се занимаваат со машка контрацепција и не ги коментирале инвестициските планови.

Што е следно на пазарот за контрацепција?
Зголемениот глобален интерес на мажите укажува дека промените се на хоризонтот. Сепак, не се работи само за достапност, туку и за прифаќање. „Потребен е само еден производ за да се отвори патот“, вели Nickels од MCI, забележувајќи го потенцијалниот домино ефект.

На глобалниот пазар на контрацептивни средства, кој се предвидува да достигне 40 милијарди евра до 2030 година, неколку земји инвестираат во оваа иднина. Финансирањето главно доаѓа од непрофитни организации и академски институции, особено во САД, но и во Индија, Бразил и Австралија. На неодамнешниот настан за правата на контрацепција во Париз, учесниците беа оптимисти за ова прашање и за иднината – машката контрацепција е форма на зајакнување.

Не се работи само за сексуална или финансиска слобода – тоа е за зајакнување на милијарди луѓе да го обликуваат сопствениот живот и да ги планираат своите семејства.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни