Која може да биде улогата на зелениот челик во автомобилската индустрија?

Челикот се користи за различни делови од автомобилот – каросерија, шасија, мотори, оски и други компоненти. Употребата на челик е клучна поради неговите карактеристики како цврстина, издржливост, кои се неопходни за едно возило, но и цените во однос на некои други материјали се предност. Сепак, ситуацијата во автомобилската индустрија се менува.

Автомобилската индустрија во Европа има потенцијал да стане лидер во производството на нискојаглероден челик доколку законодавците одлучат да ги усвојат барањата за содржина на зелен челик во автомобилите кои допрва треба да се појават.

Производството на автомобили со 40 отсто зелен челик може да и спаси на Европа милиони тони CO2 до крајот на деценијата, што, според пресметките, би било еквивалентно на годишните емисии од 3,5 милиони автомобили со фосилни горива, покажуваат податоците на Транспорт Веб-страница за & животна средина. За споредба, кај нас бројот на регистрирани автомобили не надминува 2,4 милиони возила.

Автомобилскиот сектор во Европа го менува својот лик и се стреми да постигне нето емисии до 2050 година, а познато е дека во Европската унија од 2035 година нема да има нови автомобили на фосилни горива во продажба. Производството на челик, како извор на емисии во производството на автомобили, е клучна област за намалување на јаглеродот.

Автомобилскиот сектор во моментов троши 17 отсто од челик во ЕУ. Може да се замени со зелен челик, кој може да се произведува со употреба на зелен водород и електрични лачни печки или од рециклиран отпад, што значително ги намалува емисиите на CO2 во споредба со традиционалните методи. Употребата на 40 отсто зелен челик во автомобилите би ја зголемила цената на електричното возило за само 57 евра до 2030 година. Додека во 2040 година, префрлањето на 100 отсто зелен челик би чинело само 8 евра повеќе по автомобил во споредба со конвенционалниот челик, според податоците на Транспорт и животна средина.

Законодавците се охрабруваат да постават цели за производителите на автомобили да користат зголемени количини зелен челик во новите автомобили, почнувајќи од 40 проценти до 2030 година, 75 проценти до 2035 година и 100 проценти до 2040 година, што се високи цели.

На овој начин, автомобилската индустрија може значително да придонесе за намалување на емисиите на CO2, со што би се постигнале важни климатски цели.

Фото: pexels

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни