Кој троши најмногу пари за лобирање во ЕУ?

Според новата анализа,162-те најголеми корпорации и трговски здруженија, за лобирање кај законодавците и официјалните лица на ЕУ потрошиле 343 милиони евра

Според извештајот на непрофитните групи Corporate Europe Observatory (CEO) и LobbyControl, во периодот меѓу февруари 2024 и февруари 2025 година, годишните расходи за лобирање се зголемија за 13% и за речиси една третина од 2020 година. Сепак, овие проценки се лимитирани, бидејќи своите буџети за лобирање во регистарот за транспарентност на ЕУ, треба да ги објават само субјектите кои трошат над еден милион евра.

Меѓу корпорациите и асоцијациите со највисоки суми за лобирање, се големите технолошки играчи како Мета и Мајкрософт, со буџети за лобирање од 9 милиони евра и 7 милиони евра соодветно, како и Европската банкарска федерација, енергетската компанија Шел, FuelsEurope, Bayer, Novartis, BusinessEurope и Европската федерација на фармацевтски индустрии и здруженија (EFPIA).

Откако минатата година стапи на сила Законот за вештачка интелигенција, а Комисијата на ЕУ планира да воведе Договор за чиста индустриска индустрија, акционен план за пристапна енергија, акт за критични лекови и Унија за штедење и инвестиции во 2025 година, сето тоа заедно со тековната желба за намалување на бирократијата, придонесе да продолжат да растат буџетите за лобирање.

Фото: Corporate Europe Observatory

„Го гледаме трендот на зголемување на лобирањето за технологија со години, но порастот на трошоците од индустриите коишто загадуваат, како што се енергијата и агрохемикалиите во последните пет години (44% и 31% соодветно) јасно го одразува интензивното лобирање околу Зелениот договор“, изјави извршната директорка Вики Кан за Euronews.

„Со оглед на тоа што Комисијата е подготвена да испорача корпоративен чист индустриски договор подоцна оваа недела – заедно со масовниот притисок за дерегулација во име на „конкурентност“ – длабоко е загрижувачки што се чини дека ова лобирање во индустријата дава резултати“, додаде Кан.

И LobbyControl и извршниот директор ги повикуваат институциите на ЕУ да ги преиспитаат правилата за лобирање и да ги зајакнат заштитните мерки, вклучувајќи го и Регистарот за транспарентност на ЕУ, кој обезбедува корисни информации за граѓаните за следење на активноста на лобирање.

„Правно обврзувачкиот лоби регистар е единствениот начин да се наметнат значајни санкции за објавување неточни податоци и за возврат, да се подобри севкупниот квалитет на лоби регистарот на ЕУ“, велат групите за застапување, бидејќи платформата треба да биде разгледана до јули 2025 година.

Анализата, исто така, го испитува бројот на состаноци меѓу лобистите и претставниците на ЕУ и бројот на пропусници со кои им се дава пристап до Европскиот парламент.

BusinessEurope е на врвот на листата по бројот на декларирани состаноци со претставници на ЕУ, со пријавени 467 состаноци од 2014 година, проследено со Google (381), Ербас (318), Европската асоцијација на производители на автомобили (241) и Мета (235). Наодите ја нагласуваат потребата ЕУ да ги прошири своите постојни ограничувања за лобирање, кои моментално се применуваат во тутунската индустрија, на други критични области на политиката, како што се регулативата за климата и животната средина, тврдат групите за застапување.

Минатиот месец, Комисијата воведе голема промена во транспарентноста на лобирањето со објавување записници од состаноците меѓу лобистите и високите функционери, проширувајќи го барањето за обелоденување од 400 највисоки функционери на околу 1.500.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни